به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت حاتمی عصر شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که در سرسرای جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این بهترین فرصت برای مجموعه مدیران است که از ظرفیت چنین افرادی به نفع استان و برای توسعه اقتصادی آن استفاده کنند.
وی تصریح کرد: امروز بدون شک استان کرمانشاه بیش از هر زمان دیگری به حضور سرمایه گذار نیاز دارد تا به این وسیله هم رونق تولید و رونق اقتصادی ایجاد شود و هم بخش اعظمی از مشکل بیکاری نیز مرتفع گردد.
حاتمی خاطرنشان کرد: مدیران استان باید ضمن استقبال از حضور بخش خصوصی، موانع موجود بر سر راه آن ها را برداشته و به این افراد کمک کند تا با فراغ بال و خیالی آسوده به سرمایه گذاری بپردازند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به ایجاد تعهد برای استان برای فراهم کردن بیش از 46 هزار فرصت شغلی طی سال جاری، گفت: این میزان و حتی بیشتر از آن هم امکان پذیر است به شرطی که دل ها همه باهم و انسجام لازم وجود داشته باشد.
وی گفت: اکنون مدیران استان کرمانشاه هیچ تعهدی بالاتر از اشتغالزایی ندارند بنابراین باید با همه توان و ظرفیت خود پا به میدان گذشته و هر مدیری گوشه ای از کار را بگیرد.
حاتمی گفت: ناامیدی در ایجاد فرصت های مطلوب شغلی یک آفت است که نباید در استان کرمانشاه مشاهده شود، کما اینکه طی 2 سال اخیر با درایت استاندار و کمک های مدیران شاهد بودیم که رفته رفته نرخ بیکاری در استان رو به کاهش است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: زمانی که به این باور برسیم که می توان بر غول بیکاری فائق آمد کارها بهتر و روانتر انجام گرفته و وجود همین تعهد درونی باعث می شود که فرصت های شغلی ایجاد شود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد دستگاه های اجرایی تا پایان ماه جاری برنامه راهبردی خود برای انجام تعهد خود در خصوص ایجاد فرصت شغلی را تدوین و گزارش لازم را به استانداری ارائه کنند.
براساس گزارشی که مرکز آمار ایران اواخر فروردین منتشر کرد، نرخ بیکاری کرمانشاه در پایان سال 97 به 18.7 درصد رسیده که نسبت به سال قبل 2.4 درصد کاهش داشته است.
بر اساس این گزارش کرمانشاه همچنان در صدر جدول بیکاری کشور قرار دارد و نرخ بیکاری آن 6.7 درصد از میانگین کشور بیشتر است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.