شهرام مظفری زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: محیط بانان محیط زیست سرپل ذهاب شب گذشته در حین گشت زنی در سطح منطقه با اکیپ سه نفری صیادان غیرمجاز ماهی برخورد کردند که در تاریکی شب مشغول صید غیرمجاز ماهی بودند.
وی اظهار کرد: صیادان متخلف با مشاهده محیط بانان توانستند بااستفاده از تاریکی شب و شلیک مستقیم به سوی ماموران محیط زیست از محل متواری شوند.
رییس اداره محیط زیست سرپل ذهاب با بیان اینکه خوشبختانه حال محیط بانان مساعد است، افزود: سرنخ‌هایی برای دستگیری سه شکارچی صید ماهی که از مناطق کردستان و مریوان به منطقه قراویز آمده‌اند، به دست آمده است.
مظفری‌زاده با اشاره به اینکه قراویز زیستگاه آهو است، عنوان کرد: شکارچیان صید ماهی با اسلحه شکاری در منطقه حضور پیدا می‌کنند تا با مشاهده گونه های آهو به سمت آن ها تیراندازی و شکارشان ‌کنند.
وی با اشاره به کمبود پرسنل اداره محیط زیست گفت: هم اکنون این شهرستان باید 37 نفر محیط بان داشته باشد که اکنون یک محیط بان و چهار پرسنل تمام مجموعه اداره و کار محیط‌ بانی را در مناطق محافظت شده سرپل‌ذهاب انجام می‌دهند.
وی در گزارشی از شکار پنج راس آهو توسط متخلفان شکار طی سال گذشته خبرداد و گفت: پارسال برای شکارچیان متخلف 12 پرونده در مراجع قضایی تشکیل شد.
مظفری زاده، خواستار همکاری مردم با محیط زیست و اطلاع موارد متخلف به این اداره برای پیگیری شد.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز با سه هزار و 800 هکتار مساحت، بخشی از حوزه استحفاظی شهرستان سرپل ذهاب است که به لحاظ موقعیت جغرافیایی و منطقه ای گرمسیری دارای وحوش فراوان است.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز مشترک قصرشیرین و سرپل ذهاب هم اکنون تنها زیستگاه منحصر به فرد آهوی ایرانی در منطقه غرب کشور به شمار می رود.
از جانوران موجود در این منطقه می توان به کل و بز وحشی، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه، خرگوش، تشی و بزمجه اشاره کرد.
همچنین این منطقه حفاظت شده با پوشش گیاهی بلوط، پلک، تنگرس، آلبالو وحشی و گیاهان مرتعی، دارای انواع گونه های پرندگان شامل کبک، تیهو، سار و فاخته است.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، با کشور عراق 48 کیلومتر مرز دارد.
3012/8066/7399
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.