به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز فتاح روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: در سال 97، به پنج هزار مددجوی زیرپوشش کمیته امداد کرمانشاه وام اشتغال پرداخت شده که امسال در نظر داریم با توجه به وضعیت بیکاری که این استان دارد، سهم آن را 2 برابر کنیم.

**سود و کارمزد صندوق قرض الحسنه کمیته امداد صفر شده است
فتاح در ادامه بیان داشت: بنا به توصیه علما و بزرگان دین از امسال تسهیلات صندوق قرض الحسنه کمیته امداد صفر درصد شده و هیچ مبلغ اضافی تحت هیچ عنوان از کسی گرفته نمی شود و این برای مردم زلزله زده اهل تسنن کرمانشاه که از تسهیلات سوددار دولت استفاده نمی کنند، می تواند خبر خوبی باشد.

**122 واحد مسکونی مددجویان زلزله زده کمیته امداد افتتاح می شود
وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در بحث بازسازی واحدهای مسکونی مددجویان زلزله زده کرمانشاه پرداخت و گفت: در زلزله 7.3 ریشتری سال 96 استان کرمانشاه پنج هزار و 400 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد 100 درصدی تخریب شد که کمیته امداد با برنامه ریزی دقیق و حساب شده تا اسفند 97 پنج هزار و 200 واحد آن را بازسازی و به مددجویان تحویل داد
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه بیان داشت: امروز نیز 122 واحد مسکونی دیگر از 200 واحد باقیمانده به مددجویان تحویل داده خواهد شد و اگر مشکل سند، پروانه ساخت و جا به جایی واحدهای مسکونی باقیمانده حل شود 80 واحد دیگر در کمترین زمان ساخته و تحویل مددجویان می شود.

**مردم کرمانشاه سال گذشته 70 میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند
فتاح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خسارت های زلزله، بیکاری، گرانی و سیل در استان کرمانشاه گفت: مردم غیور کرمانشاه با توجه به اینکه خود یکی از استان های کم برخوردار کشور هستند ولی در سال گذشته با گذشت و فداکاری 70 میلیارد تومان در قالب نذورات، زکات و صدقه انفاق برای کمک به هموطنان شان به کمیته امداد کمک کردند.

**کمک 6 میلیارد تومان مردم کرمانشاه به سیل زدگان
وی در ادامه بیان داشت: مردم استان کرمانشاه با وجود اینکه خود زلزله زده و سیل زده بودند ولی 6 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی به سیل زدگان گلستان، خوزستان و لرستان فقط به کمیته امداد پرداخت کردند که مطئمنا چند برابر آن به دیگر نهادها مانند هلال احمر، کمک های مردمی، گروه های جهادی و مساجد و اصناف و غیره کمک کردند که نشانه سخاوتمندی مردم این دیار است.
او در ادامه اعلام کرد: کمیته امداد آمادگی دارد در همه بخش ها زندگی به خانواده های سیل زده مددجوی این نهاد خدمات ارائه دهد.
فتاح در پایان یکی دیگر از خدمات کمیته امداد احداث واحد های مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در شرق استان به کمک سپاه پاسداران را، افزایش تعداد مشمولان پرداخت تسهیلات اشتغال در کنار دیگر خدمات و وظایف جاری این نهاد برشمرد.

**کمیته امداد به تنهایی به اندازه چند وزارتخانه ارائه خدمات می دهد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز در این دیدار با تقدیر از خدمات گسترده کمیته امداد به مناطق زلزله زده کرمانشاه و اشتغال زایی که در استان داشته است، گفت: کمیته امداد به تنهایی کار چند وزارتخانه اعم مسکن، اشتغال، آموزش به مددجویان خدمات ارائه می دهد.
آیت الله مصطفی علما در ادامه از به صفر رساندن سود وام های صندوق قرض الحسنه تقدیر کرد و گفت: این خبر خوبی برای مردم اهل تسنن کرمانشاه است که نمی خواهند از وام سود دار استفاده کنند.
وی در ادامه بیان داشت: کرمانشاه از نظر مالی و اقتصادی استان ضعیفی است باید به وضعیت اقتصاد و اشتغال مردم آن به ویژه در بخش کشاورزی با توجه به سیل زدگی آن توجه بیشتری شود.
امام جمعه کرمانشاه در پایان از کمک های نقدی و غیرنقدی استان کرمانشاه به سیل زدگان کشور تجلیل کرد و گفت: این نهایت سخاوتمندی، گذشت و اتحاد مردم ماست و خوبی مردم ایران را با خوبی جواب دادند که جای تشکر دارد.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.