به گززارش خبرنگار ایرنا، مرادعلی تاتار روز دوشنبه در جلسه شورای اداری قصرشیرین با تبریک اعیاد شعبانیه و تجلیل از تلاش حافظان امنیت و سربازان گمنام امام زمان (عج) افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی متناسب با وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور و اقتضای شرایط نسبت به نامگذاری سال اقدام می کنند و نقشه راه را برای همه مدیران و مردم ترسیم می کنند.
وی اظهار کرد: در سالی که به نام رونق تولید نام گرفته تلاش کنیم با تمرکز بر مسایل تولید، ایجاد اشتغال و از بین بردن بیکاری ، راه اندازی کسب و کار و پرداختن به مسایل گردشگری و ... چرخ اقتصادی کشور را به گردش در بیاوریم.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: مدیران ادارات متولی در این شهرستان نیز برای تحقق شعار امسال باید تلاش کنند با تمام توان، امور اداری را طوری انجام دهند که جامعه را به سوی آرامش سوق دهند و این را در دستور کار خود قرار دهند.
تاتار در ادامه با اشاره به حوادث و بالایای طبیعی و همچنین بد عهدی آمریکا و خروج از برجام گفت: این امر باعث ایجاد مشکلاتی برای معیشت و اقتصاد ما شد که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید طوری عمل کنیم برای مردم مشکلی پیش نیاید و با همراهی ملت ایران توانستیم اوضاع را مدیریت کنیم.
وی اظهار کرد: امروز آمریکا و دشمنان نظام متوجه قدرت نظامی و همچنین توان کشور ما شده اند از این رو هرازگاهی با هدف ایجاد مشکلات اقتصادی ،سعی در زمین گیر نمودن کشور دارند که با همراهی مردم نمی توانند به اهداف شوم خود برسند.
فرماندار قصرشیرین گفت: با همراهی و همت دستگاه ها توانستیم وضعیت اشتغال شهرستان را به جایگاه چهارم در بین شهرستان های استان برسانیم و همچنین تلاش مجموعه شورای اداری و همه دستگاه ها برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی نیز جای قدردانی دارد که کسب جایگاه دوم قصرشیرین پس از کرمانشاه در جذب مسافران نوروزی با 120 هزار مسافر، گواهی بر تلاش ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی در شهرستان است.
پیگیری جلسه اشتغال، تکریم ارباب رجوع، بهسازی اماکن و معابر عمومی برای تردد جانبازان و معلولان از دیگر مواردی بود که تاتار بر آن تاکید کرد.
وی، همچنین از اقدام های بسیار خوب برای بازگشایی مرز خسروی به روی کاروان های عتبات عالیات خبرداد و گفت: منتظریم به زودی این امر محقق شود تا باز هم میزبانان شایسته ای برای زوار کربلا باشیم.
سرپرست اداره کل گمرک پرویزخان نیز در این جلسه گفت: پارسال از مجموع صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق، 36 درصد به لحاظ وزنی و 33 درصد به لحاظ ارزی از مرزهای استان کرمانشاه صادر شده است.
مسلم احمدی نصر افزود: پارسال یک میلیارد و 268 میلیون دلار کالا از مرز رسمی پرویزخان و 187 میلیون دلار نیز کالا از مرز رسمی خسروی به عراق صادر شده است.
وی اظهار کرد: میزان ترانزیت صادر شده از پرویزخان نیز 727 میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از آن 52 درصد رشد داشته است.
در این جلسه بخشدار سومار نفت شهر و رییس کمیته امداد نیز به ارایه گزارش از عملکرد و مشکلات خود پرداختند.
در پایان این جلسه، شماری از مدیران جدید دستگاه های اجرایی شهرستان معرفی و از زحمات مدیران سابق این ادارات تجلیل شد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق و 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان دارد.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.