به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن تیموری و یدالله محبی به عنوان ورزشکار و تیمور مرادی به عنوان مربی، تیم ملی کشتی آزاد کشورمان را در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا همراهی می کنند.
تیموری به عنوان نماینده وزن 79 کیلوگرم و محبی نیز به عنوان نماینده وزن 125 کیلوگرم ایران در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا حضور خواهند داشت، ضمن اینکه مرادی هم یکی از پنج مربی اعزامی ایران به این رقابت ها خواهد بود.
مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا روزهای سوم و چهارم اردیبهشت در شهر «شی آن» چین برگزار می شود و تیم ایران نیز با ترکیب کامل در 10 وزن به رقابت ها اعزام شده است.
تیموری کشتی گیر وزن 79 کیلوگرم روز سه شنبه سوم و محبی کشتی گیر وزن 125 کیلوگرم کشورمان هم روز چهارشنبه چهارم اردیبهشت به روی تشک خواهند رفت.
هدایت تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران برعهده غلامرضا محمدی است.

**کشتی گیران کرمانشاهی شانس خوبی برای طلایی شدن دارند
رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هردو کشتی گیر کرمانشاهی اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا شانس خوبی برای کسب مدال طلای این رقابت ها دارند.
محمدحسن محبی خاطرنشان کرد: قبل از اعزام به مسابقات که با کشتی گیران کرمانشاهی صحبت کردم هر 2 در وضعیت خوبی به سر برده و از لحاظ روحی و بدنی نیز در شرایط مناسبی قرار داشتند به گونه ای که کسب مدال طلا دور از دسترس آن ها نخواهد بود.
وی تصریح کرد: یدالله محبی در مسابقات سال گذشته قهرمانی آسیا مدال طلا کسب کرد و امسال هم این شانس را دارد که عنوان قهرمانی خود را تکرار کند البته برای این کار رقیب سرسختی از کشور چین دارد که سال گذشته نایب قهرمان جهان شد.
محبی ادامه داد: بهمن تیموری نیز از جمله کشتی گیران چالاکی است که مربیان حساب زیادی روی او بازکرده اند و به طور قطع می تواند یکی از کشتی گیران آینده دار ایران باشد.
رئیس هیات کشتی کرمانشاه همچنین با محتمل دانستن قهرمانی تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: همه کشتی گیران ایران شانس کسب مدال را دارند مگر اینکه اتفاق خاص و غیرمترقبه ای رخ دهد که از رفتن روی یکی از سکوهای قهرمانی بازبمانند.
وی در پایان گفت: در آسیا تیمی جلودار ایران نیست و این رقابت ها در واقع پیش زمینه ای برای آمادگی بیشتر ملی پوشان ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان و گزینشی المپیک است.
2 کشتی گیر کرمانشاهی عضو تیم ملی نیز پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در گفت و گوهای جداگانه با خبرنگار ایرنا از آمادگی خوب خود سخن گفته و ابراز امیدواری کردند با مدال مسابقات را ترک کنند.

**برای کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا انگیزه زیادی دارم
ملی پوش وزن 79 کیلوگرم ایران اظهار داشت: برای کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا انگیزه زیادی دارم و امیدوارم بتوانم با قرار گرفتن روی یکی از سکوهای قهرمانی پاسخ اعتماد مربیان را بدهم.
بهمن تیموری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآور شد: از بهمن ماه سال قبل و پس از رقابت های جام جهان پهلوان تختی تمرینات منظمی را زیرنظر کادر فنی پشت سرگذاشته و با مرور کارهای تاکتیکی و آخرین فنون کشتی شرایط خوبی برای حضور در مسابقات داریم.
وی تصریح کرد: ایران همیشه در آسیا قدرت اول بوده و در جهان نیز جزو قدرت های همیشگی و مدعیان اصلی بوده است و به طور قطع اعضای تیم ملی با همه توان از اعتبار و حیثیت کشتی کشور دفاع می کنند.
تیموری در پایان گفت: کشتی گیران عراق، ژاپن و هند مهمترین رقبای من در مسابقات قهرمانی آسیا محسوب می شوند و با همه توان مقابل این حریفان کشتی می گیرم.

**برای تکرار عنوان قهرمانی در آسیا تلاش می کنم
کشتی گیر سنگین وزن تیم ملی آزاد بزرگسالان ایران نیز گفت: برای تکرار عنوان قهرمانی در آسیا و کسب خوشرنگ ترین مدال این رقابت ها همه توان و تلاش خود را به کار می گیرم تا بتوانم بیش از پیش نظر کادر فنی را به خود جلب کنم.
یدالله محبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رقابت های قهرمانی آسیا می تواند محک خوبی برای کشتی ایران برای حضوری قدرتمندانه در مسابقات قهرمانی جهان و همچنین انتخابی المپیک باشد و کشتی گیران تیم ملی بتوانند آمادگی خود را حفظ کنند.
محبی تصریح کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا همه تیم ها با بهترین نفرات خود مقابل ایران ظاهر می شوند و ما هم نباید رقبای خود را دست کم بگیریم چرا که کوچکترین اشتباه می تواند تبعات جبران ناپذیری برای ما به همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه همه رقبا قابل احترام و هر مسابقه شرایط خاص خود را دارد، افزود: با این حال کشتی گیران چین، ژاپن و عراق از جمله مهمترین رقبای من در مسابقات قهرمانی آسیا هستند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.