به گزارش ایرنا؛ مهرداد سالاری دوشنبه شب در جلسه شورای ترافیک استان کرمانشاه در استانداری تصریح کرد که اگر در حوزه شهری و ترافیک برنامه ریزی نشود آثار زیانباری و خطرات جانی را در سطح شهر به وجود می آید.
او گفت: کمیته آموزش فرهنگ ترافیک با هدف شناسایی آسیب و عوامل فرهنگی ترافیکی سعی در ارائه برنامه های متنوع برای ارتقای فرهنگ ترافیک داشته باشد.
وی تاکید کرد: ارتقای فرهنگ ترافیکی تنها با تغییر نگرش مردم نسبت به این موضوع میسر خواهد شد و این امر مهم همکاری و هماهنگی سایر نهادها و سازمان های مرتبط را می طلبد.
سالاری یادآور شد: نباید این نکته هم فراموش شود که کمک و یاری مردم در این زمینه بسیار مهم است و بدون همکاری آنها آموزش ها و برنامه های ما برای ارتقاء فرهنگ ترافیک به نتیجه نمی رسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: یکی از مهم ترین وظایف شورای ترافیک استان حل مشکلات ترافیکی در معابر و مسیرهای تردد رانندگان و شهروندان بوده و این امر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
سالاری با اشاره به اینکه بهسازی و رفع موانع ترافیکی از اولویت های شورای ترافیک استان می باشد، افزود: اجرای مصوبات شورای ترافیک برای همه دستگاهها لازم الاجراست و مصوبات این جلسات جنبه عملیاتی دارد و اجرای سلیقه ای آن از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست.
او تصریح کرد: جلسات شورای هماهنگی ترافیک استان به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه ترافیکی و حمل و نقل و ارائه راهکارهای لازم و اجرایی تشکیل می شود و مصوبات این جلسات جنبه عملیاتی دارد.
سالاری با اشاره به اینکه پایش تصویری از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: به همین منظور پیشنهاد می‌شود که کنترل ترافیک بوسیله تجهیزات الکترونیکی را به پیمانکاران بخش خصوصی بسپاریم با ارائه این سیستم به بخش خصوصی می‌شود شاهد کاهش آمار تصادفات بود و در این زمینه آمادگی ارایه تسهیلات ارزان قیمت به بخش خصوصی را داریم.
وی اضافه کرد: تدوین تقویم سالانه ترافیک مقطعی در ایام خاص مثل ایام نوروز، بازگشایی مدارس و سایر مقاطع در سال ضرورت دارد.
استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.
اکنون 243 دستگاه اتوبوس، هزار و 365 مینی بوس و یک هزار و 208 دستگاه خودرو سواری در ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه به مسافران خدمات می دهند.
27 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در این استان هم اکنون با امکانات لازم پذیرای ارائه خدمات به مسافران و هموطنان هستند.
همچنین هم اکنون بیش از سه هزار و 561 هزار راننده برون شهری در استان مشغول فعالیت هستند.
بیش از 2 میلیون نفر در 32 شهر و 2 هزار و 622 روستای استان کرمانشاه سکونت دارند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.