به گزارش خبرنگار ایرنا، مرادعلی تاتار روز چهارشنبه در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات در قصرشیرین افزود: مرز رسمی خسروی از مرزهای باسابقه و قدیمی برای تردد زائران عتبات عالیات، هم اکنون تمامی امکانات لازم شامل زیرساخت های بسیار خوب، پایانه بین المللی مسافری، وجود توقفگاه های خودروهای سواری، هتل ها و امکانات اقامتی مناسب برای تردد زائران عتبات عالیات را دارد.
وی با بیان اینکه به زودی شاهد تردد زائران از این مرز خواهیم بود، گفت: بهترین و کامل ترین امکانات و زیرساخت ها در مقایسه با دیگر مرزهای کشورمان، در مرز خسروی وجود دارد.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات در قصرشیرین اظهار داشت: مردم شهرستان قصرشیرین از دیرباز خادمان و میزبانان بسیار خوبی برای زائران امام حسین (ع) بوده اند و سابقه طولانی در این زمینه دارند که از افتخارات آن ها محسوب می شود از این رو در زمینه کمک به بازسازی حرمین شریفین نیز می توانند موثر باشند.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: هم اکنون استان کرمانشاه در زمینه ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلا که به ضریح امام حسین (ع) وصل می شود، مشارکت دارد که در این خصوص از تمامی محبان اهل بیت (ع) در قصرشیرین نیز می توان در این زمینه کمک گرفت زیرا افراد زیادی هستند که مشتاقانه برای حضور در این امر خیر رغبت دارند.
اهدای احکام هیات امنای ستاد بازسازی قصرشیرین نیز از دیگر برنامه های این جلسه بود که تقدیم اعضا شد.
شناسایی تجار علاقه مند به فعالیت در ستاد بازسازی عتبات عالیات و توزیع صندوق برای جمع آوری نذورات و کمک های مردمی در مرزهای پرویزخان و خسروی از مصوبه های این جلسه بود.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.