محسن علی حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در نتیجه بارش شدید باران و طغیان بسیاری از رودخانه ها، خسارات مالی سنگینی به زراعت و زمین های کشاورزی استان کرمانشاه، بخصوص زمین های کشاورزی چغندرکاران وارد شده است.
او گفت: در شرایط موجود و با وجود مشکلاتی که از قبل بر اقتصاد کشور حاکم بود، اوضاع معیشت همگان بخصوص کشاورزان تحت الشعاع قرار گرفته است.
وی در ادامه تصریح کرد: باوجود مشکلات حاکم بر اقتصاد کشور در سال 1397، شرکت قند بیستون کوشید تا پرداخت مطالبات کشاورزان را در اولویت قرار دهد و توانست تا پایان سال، نزدیک به 70 درصد از مطالبات این قشر زحمتکش را پرداخت نماید.
او با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال رونق تولید، گفت: دستیابی به رونق تولید نیازمند همکاری تمامی آحاد جامعه است.
وی اظهار داشت: یکی از ملزومات اولیه، مهم و اساسی در دستیابی به رونق تولید این است که دولت و نهادهای ذیربط کمک های ویژه های را به بخش تولید اختصاص دهند.
علی حسینی افزود: امید است با اتحاد و همیاری تمامی اقشار جامعه و کمک های دولت و تمامی نهادهای مربوطه بتوانیم با سربلندی از بحرانی که قطعا در صورت عدم رسیدگی، همه ی اقشار جامعه را متضرر خواهد کرد، با سربلندی عبور کنیم.
سالانه حدود 44 هزار تن شکر در کارخانه قند بیستون تولید می شود که پنج درصد کل شکر تولیدی کشور می باشد.
کارخانه قند بیستون در شهر بیستون از توابع شهرستان هرسین و در 30 کیلومتری شهر کرمانشاه واقع شده است.
این کارخانه در سال 1340 توسط متخصصین آلمانی ساخته شده و اکثر وسایل مورد استفاده برای صنعت قند سازی و ماشین آلات و دستگاه های کارخانه از شرکت سالز گیتر آلمان می باشد.
تاریخ مونتا‍‍ژ و اولین بهره برداری کارخانه قند بیستون سال 1342 می باشد که ظرفیت اسمی اولیه آن یک هزار تن چغندر در شبانه روز بوده و ظرفیت اسمی کنونی آن 2 هزار تن چغندر در شبانه روز ، که قابل توسعه به بیش از سه هزار تن در شبانه روز می باشد.
این کارخانه با استفاده و با بهره گیری از دانش و تخصص مهندسان و کارکنان با تجربه و ماشین آلات و وجود آزمایشگاه های مجهز ( آزمایشگاه خاک ، آزمایشگاه شیمی ، واحد R&D ) و با بهره گیری از توان تخصصی گروه کنترل کیفی قادر به تولید محصولاتی با عالی ترین کیفیت در سطح کشور می باشد.
این شرکت علاوه بر تأمین نیاز داخلی نسبت به صادرات شکر نیز به خارج از کشور اقدام می نماید . محصولات این کارخانه طبق استاندارد ملی ایران تولید و عرضه می شود.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی از آن برداشت می شود.
از مجموع اراضی کشاورزی استان، سالانه حدود 11 هزار هکتار به کشت چغندرقند اختصاص داده می شود که در این سطح، حدود 90 هزار تن محصول برداشت می شود.
در استان کرمانشاه 2 کارخانه قند بیستون و اسلام آباد غرب فعال است.
براساس اعلام مسئولان استان، مجوز ساخت 2 کارخانه قند جدید در کنگاور و صحنه نیز صادر شده است.
سامانه بارشی قوی که یکشنبه شب هفته گذشته وارد آسمان استان کرمانشاه شد در 24 ساعت فعالیت سبب بارش شدید و به دنبال آن آبگرفتگی و سیل شد.
سیلاب خسارت فراوانی به زیرساخت‌های این استان به ویژه در حوزه کشاورزی و راه وارد کرد.
شدت بارش‌ها و سیل در شرق و جنوب شرقی استان در شهرستان‌های هرسین، کنگاور و صحنه بیشتر بود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
در اثر بارندگی و جاری شدن سیل در سال جاری 185 میلیارد ریال به زیربخش های کشاورزی استان کرمانشاه خسارت وارد شده است.
8066/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.