خلیل حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان کالای صادر شده نسبت به مدت مشابه سال 96 از لحاظ ارزش 44 درصد افزایش و از حیث وزن 33 درصد رشد داشته است.
او گفت: یک میلیارد و 701 میلیون و 910 هزار و 875 دلار با وزن سه میلیون و 978 هزار و 563 تن از کالاهای صادر شده در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال 96 از نظر ارزش 79 درصد و از حیث وزن 52 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت یک میلیارد و 205 میلیون و 459 هزار و 501 دلار کالا را با وزن یک میلیون و 918 هزار و 319 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال 96 از نظر ارزش 12 درصد افزایش و از حیث وزن نیز پنج درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرکات کرمانشاه در ادامه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده، سیب زمینی محفوظ شده به جز در سرکه یا جوهرسرکه یخ نزده، نایلون پلاستیکی رولی، انواع کاشی دیواری، پیاز و موسیر، خیار و خیار ترشی تازه یا سردکرده ذکر کرد.
حیدری، کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر هشت هزار فوت مکعب در دقیقه، مصنوعات پلاستیکی شامل انواع ورق و پالت، کیسه نایلونی، رول نایلونی به صورت یک لایه چاپ شده و گرانول پلی اتیلن را از دیگر کالاهای صادر شده اعلام کرد.
به گفته او، بیشتر این کالاها به کشور عراق صادر می شود.
وی مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در سال 1397 از گمرکات استان کرمانشاه را 895 نوع کالا اعلام کرد و افزود: در سال گذشته در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به 38 کشور صادرات قطعی صورت گرفته است.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُرد و عرب نشین عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.