خلیل حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 2 میلیارد و 640 میلیون و 71 هزار و 282 دلار کالا به وزن پنج میلیون و 345 هزار و 979 تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.
او گفت: یک میلیارد و 548 میلیون و 569 هزار و 603 دلار با وزن سه میلیون و 650 هزار و 417 تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 86 درصد و از حیث وزن 58 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت یک میلیارد و 91 میلیون و 501 هزار و 679 دلار کالا را با وزن یک میلیون و 695 هزار و 561 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 16 درصد افزایش و از حیث وزن نیز چهار درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرکات کرمانشاه در ادامه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده، سیب زمینی محفوظ شده به جز در سرکه یا جوهر سرکه یخ نزده، نایلون پلاستیکی رولی و انواع کاشی دیواری ذکر کرد.
وی پیاز و موسیر، کیسه نایلونی، رول نایلونی بصورت یک لایه چاپ شده، مصنوعات پلاستیکی شامل انواع ورقه و پالت، خیار و خیار ترشی تازه یا سرد کرده، کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر هشت هزار فوت مکعب در دقیقه، گرانول پلی اتیلن را از دیگر کالاهای صادر شده اعلام کرد.
حیدری مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در سال 1397 از گمرکات استان کرمانشاه را 795 نوع کالا عنوان کرد و افزود: در این مدت در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به 38 کشور صادرات قطعی انجام شده است.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُرد و عرب نشین عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.