به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: سال 98 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده‌ که به عنوان یک راهبرد اساسی در دستور کار تمامی بخش ها و دستگاه های مختلف قرار گرفته است.
وی با اعلام اینکه برای اجرای این راهبرد اساسی نیازمند یک برنامه عملیاتی مدون هستیم، گفت: اگر خواهان بهبود وضعیت اقتصادی کشور هستیم باید به رونق تولید در واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی، صنایع دانش بنیان، کشاورزی و مشاغل خانگی به شکل بسیار جدی و همه جانبه توجه کنیم.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: اگر رونق تولید در کشور شکل بگیرد قدرت خرید مردم بیشتر می شود و مشکلات معیشتی کاهش می یابند.
وی اظهار داشت: دستگاه ها برای ایجاد رونق تولید باید زمینه و بستر نقش آفرینی افراد خلاق و توانمند جامعه را فراهم کنند.
بازوند اضافه کرد: بهبود فضای کسب و کار باید به عنوان یک اصل مورد توجه مدیران دستگاه های مختلف باشد، زیرا بدون بهبود این حوزه نمی توان انتظار افزایش سرمایه گذاری و ایجاد شغل های جدید را داشته باشیم.
وی همچنین گفت: رونق تولید نیازمند کاهش بوروکراسی اداری است. در کنار باور مدیران دستگاه ها به این موضوع باید تلاش کرد بدنه کارشناسی هم در این راستا وارد عمل شود‌.
استاندار کرمانشاه افزود: بانک ها در سال 97 در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال زایی خوب عمل کردند. انتظار می رود این روند در سال 98 هم تداوم داشته باشد.
وی شتاب گرفتن فعالیت های واحدهای تولیدی، مستلزم سرعت بیشتر در پرداخت تسهیلات توسط بانک ها دانست و گفت: حوزه صنایع دستی می تواند یکی از بسترهای تحقق راهبرد رونق تولید باشد. سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی این حوزه برنامه خویش را در این زمینه ارائه دهد‌.
بازوند، کاهش فشار تحریم ها، حل مشکل اشتغال، کاهش تورم، حفظ ارزش پول ملی و فقر زدایی را بدون رونق تولید امکان پذیر ندانست.
وی تاکید کرد: کارگروه اشتغال یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین کارگروه های استان است و باید تمامی مدیران به شکلی پویا در آن مشارکت داشته باشند‌.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.