به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم و مدیران شهرستان روانسر نیز به دلیل شرایط جغرافیایی و بارش های مناسب سال زارعی، خود را در حالت آماده باش قرار داده اند تا از این بحران به خوبی عبور کنند.

**تمامی امکانات شهرستان بکارگیری شده است
سرپرست فرمانداری روانسر گفت: تمامی ظرفیت ها و امکانات شهرستان به کارگیری شده تا خسارت های ناشی از سیل احتمالی به کمترین میزان ممکن برسد.
سعدی مصطفی زاده افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون سه جلسه ستاد بحران در شهرستان تشکیل شده و اعضای این ستاد و ادارات متولی با لغو مرخصی های کارکنان و تجهیز کلیه امکانات در آماده باش کامل هستند تا شاهد کمترین خسارت در شهرسان باشیم.
وی تصریح کرد: به روش های مختلف اطلاع رسانی لازم صورت گرفته و خوشبختانه مردم این شهرستان با تشکیل ستاد مردمی به کمک ستاد بحران آمده اند و آمادگی خود را برای کمک رسانی اعلام کرده اند.
سرپرست فرمانداری روانسر اضافه کرد: همدلی و همراهی مردم با اعلام آمادگی و در اختیار گذاشتن امکانات و تجهیزات خودرویی و امدادی برای ما بسیار دلگرم کننده است و امیدواریم با ساماندهی وظایف، خسارت ها را به حداقل برسانیم.
مصطفی زاده ادامه داد: به همراه اعضای ستاد بحران بازدیدی از نقاط آسیب پذیر شهرستان داشتیم که تا حد ممکن اقدام های تامینی لازم انجام شده است.
وی به اهمیت اطلاع رسانی برای کاهش خطرات و خسارت های احتمالی اشاره کرد و گفت: در همین راستا به 27 روستای بخش مرکزی و سه روستای بخش شاهو که در معرض سیلاب قرار دارند و خطرپذیری آنها بیشتر است اطلاع رسانی های لازم صورت گرفته است.
سرپرست فرمانداری روانسر اظهار کرد: هم اکنون 2 اردوگاه برای اسکان موقت سیل زدگان احتمالی در سرسرای ورزشی 2 هزار و 500 نفری و تالار وحدت با 80 تخته چادر تشکیل شده و 170 بسته غذایی 72 ساعته نیز تهیه و آماده تحویل است.

**رودخانه های داخل روستاها را لایروبی کرده ایم
بخشدار مرکزی روانسر نیز گفت: با بکارگیری 2 دستگاه بیل مکانیکی دهانه پل ها و رودخانه ها و مسیل های داخل روستاهای این بخش را لایروبی کرده ایم.
حسن بهرامی افزود: این اقدام در روستاهای خراجیان، بدرآباد و نهرابی انجام شده است.
وی ادامه داد: به روستاهای در معرض خطر اطلاع رسانی لازم انجام شده و به تمامی دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها آماده باش اعلام کرده ایم.
بخشدار مرکزی روانسر یادآور شد: در سامانه اخیر بارشی 2 واحد مسکونی در روستاهای شاینگان و تپه لری تخریب شدند.

** آمادگی سالن های ورزشی و مدارس برای اسکان
عثمان ویسی مدیر آموزش و پرورش روانسر گفت: هفت مدرسه شهر روانسر که برای اسکان مسافرین نوروزی تجهیز شده آماده اسکان سیل زدگان احتمالی و مسافرین و گردشگران نوروزی است.
فریبا محمدی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان روانسر نیز افزود: سایر سالن های ورزشی سطح شهر روانسر را در نظر گرفته ایم تا در صورت وجود بحران برای اسکان، از آنها استفاده کنیم.
یاری جانشین سپاه ناحیه روانسر نیز گفت: بسیجیان این شهرستان در آماده باش قرار دارند و سالن های ورزشی این ناحیه در شهر روانسر و در روستاهای حسن آباد و برهان الدین آماده پذیرش سیل زدگان احتمالی خواهند بود.


** با تمام تجهیزات آماده خدمات رسانی هستیم
سرپرست شهرداری روانسر نیز گفت: تمامی کانال ها ، معابر و جداول سطح شهر پاکسازی شده و تمامی نیروها ، امکانات و تجهیزات این شهرداری در آماده باش قرار داردند.
سید مسعود قطبی افزود: براساس نظر ستاد بحران ، رودخانه های عاصم آباد و خشکه رود در شهر روانسر از نقاط بحرانی و آسیب پذیر هستند که با بکارگیری 2 دستگاه بیل زنجیری عملیات لایروبی و لجن برداری رودخانه آصم آباد به اتمام رسیده و رودخانه خشکه رود نیز تا ساعت های پایانی امروز به اتمام خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: تعداد 500 گونی خریداری و در اختیار شهروندان قرار گرفته تا معابر و درب منازل در معرض خطر را ایمن سازی کنند.
سرپرست شهرداری روانسر اضافه کرد: در همین راستا 60 تن ماسه خریداری و توزیع شده و تا امروز هم 100 تن دیگر خریداری و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

**تردد کامیون ها در محورهای شهرستان ممنوع است
رئیس اداره حمل و نقل جاده ای روانسر نیز گفت: در روزهای 11 و 12 فروردین که سامانه بارشی به اوج خود خواهد رسید تردد کامیون ها به استثنای کامیونهای حامل مواد غذایی و مواد سوختی در محورهای مواصلاتی این شهرستان ممنوع است.
فرزاد محمدی افزود: با بارندگی زیاد در محور روانسر به پاوه و در حدفاصل راهدارخانه پلنگانه تا شهر شاهو، ریزش و رانش زمین را خواهیم داشت که انتظار داریم خودروهای عبوری ایمنی لازم را رعایت کنند.
وی تاکید کرد: یکی از نقاط بحرانی این مسیر جاده کنار گذر شهر شاهو است که در صورت وقوع شرایط حاد مسدود خواهد شد.
7455/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.