نورالدین فرزادی پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: باران و سیلاب به زیرساخت های این شهرستان در بخش کشاورزی، راه ها و پل ها آسیب رسانده و در بارندگی های شدید پیش رو نیز بیشتر در معرض تهدید و خطر قرار دارند.

**ساکنان 2 روستا جا به جا می شوند
وی با اشاره به اخطار سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه پرقدرت بارشی به جو استان در روزهای 11 و 12 فروردین و جاری شدن سیل گفت: 42 روستای در معرض خطر سیلاب در شهرستان صحنه شناسایی شده و برای جلوگیری از آبگرفتگی آنها اقدام های لازم انجام شده است
فرزادی پور همچنین تاکید کرد که هشدارها و اطلاع رسانی هواشناسی و خطرات احتمالی به ساکنان شهر و روستاها داده شده است.
وی همچنین از جا به جایی 2 روستای در معرض تهدید سیلاب خبر داد و با اشاره به بخشی از موقعیت جغرافیای شهرستان و مجاورت دشت و رودخانه گفت: صحنه دارای هفت دهستان است و برهمین اساس تسریع به امداد رسانی، تجهیزات و امکانات را در هفت منطقه تقسیم کرده ایم که اگر دهستان ها با مشکل روبرو شدند در سریع ترین زمان ممکن امداد رسانی شود.
فرماندار صحنه از برگزاری نشست شورای تامین شهرستان در راستای مدیریت امنیت بحران خبر داد و گفت: تدابیر خوبی در راستای حفظ امنیت روانی و جانی افراد در این بحران اندیشه شده است.
فرزادی پور در پایان اظهار داشت: تمام سازمان ها به ویژه هلال احمر برای اسکان اضطرای و راهداری برای رفع مشکلات جاده ای ارتباطی و آبگرفتگی، دستگاه های خدمت رسان مانند برق، آب و گاز و مخابرات آماده باش هستند که انشالله بتوانیم با مدیریت درست و به موقع این بحران را پشت سر بگذاریم.

**سامانه بارشی پیش رو بین 60 تا 120 میلی متر بارندگی دارد
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز حرکت سامانه بارشی گسترده به جو استان، گفت: این سامانه از شدت زیادی برخوردار است به گونه ای که در کمترین حالت حدود 60 میلی متر و در بیشترین مقدار نیز افزون بر 120 میلی متر بارش در نقاط مختلف به دنبال دارد.
شهرستان صحنه با 77 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.