محمدحسین تاجیک روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی دشت همه ساله از روزهای نخست سال آغاز می شود که به دلیل بارش های شدید روزهای اخیر و احتمال وقوع سیلاب در این مناطق، این کوچ با تأخیر انجام می شود.
وی افزود: از روز گذشته با اطلاع رسانی به عشایر و دامداران مستقر در مناطق جنوبی شهرستان، آنان را به جابجا کردن دام ها از مسیرهای رودخانه های شور و شیرین و پساب جنوب تهران ترغیب کرده ایم تا در صورت بروز حادثه سیل، کمترین میزان خسارت به این افراد واردشود.
وی تصریح کرد: با هماهنگی های صورت گرفته، مسیل ها، کانال های انتقال آب و حاشیه رودخانه شور و شیرین لایروبی و نیزارهای رشد کرده در حاشیه رودخانه ها پاکسازی شده است تا در صورت انتقال حجم زیاد آب باران، مسیرهای دسترسی جنوب ورامین مسدود نشود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین افزود: با تفاهم نامه ای که بین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورامین و سازمان هواشناسی منعقد گردیده، تمامی بهره برداران کشاورزی شهرستان در سامانه تهک (سامانه توسعه هواشناسی کاربردی) ثبت نام شده اند و با استفاده از پیامک، 72 ساعت قبل از وقوع هر پدیده جوی، از زمان و نوع آن آگاه می شوند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.