به گزارش ایرنا؛ دکتر محمودرضا مرادی روز جمعه با تقدیر از زحمات شبانه روزی همه همکاران به ویژه در ایام تعطیلات نوروز، اعلام کرد که لازم است همه مدیران و همکاران برابر برنامه اعلام شده و‌ شیفت های کاری به طور جدی و با هوشیاری و آمادگی کامل در محل کار حضور داشته و مهیای خدمت باشند و روسا و مدیران بیمارستان ها و مدیران شبکه ها یا معاونین باید به صورت شیفتی حضور داشته و فعالیت نمایند.
وی در ادامه گفت: برنامه ریزی حضور سریع نیروهای پشتیبان غیر شیفت در مراکز بیمارستانی، توسط روسای مراکز و با نظارت معاونت درمان صورت گرفته و‌ در صورت لزوم به محل خدمت فراخوان شوند.
وی اظهار داشت: پیش بینی بخش ها و تخت های بیمارستانی آماده، در بیمارستان های استان و بیمارستان های پشتیبان و اصلی شهر کرمانشاه با نظارت معاونت درمان صورت پذیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه اعلام کرد: نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی در تمام پایگاه ها، بیش از پیش آماده بوده و با فرماندهی واحد، عملیات امدادرسانی را برابر دستورالعمل های مدیریت بحران در سلامت انجام دهند.
دکتر مرادی افزود: نیروهای بهداشتی نظارت مستمر بر وضعیت بهداشت تمام استان به ویژه مناطق با احتمال بالای خطر را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده و هرگونه مخاطرات بهداشتی را از طریق معاونت بهداشتی و براساس پروتکل های وزارت بهداشت رصد نمایند.
او تاکید کرد: برآورد تمام نیازمندی های مراکز ارائه خدمت از قبیل دارو، ملزومات و تجهیزات مصرفی و‌ امکانات پشتیبانی توسط روسای مراکز خدمتی صورت گرفته و ‌کمبودهای احتمالی را از طریق معاونت های مربوطه تامین نمایند.
وی در ادامه تصریح کرد: تدابیر پیشگیرانه برای کاهش آسیب و مخاطرات ناشی از سیل از جمله دقت نظر در هدایت آب های سطحی و سیلاب، ناودان ها و خروجی آبها، مواظبت از امکانات الکتریکی، ژنراتورها و ... برای تمام ساختمان ها اعم از ستادی، درمانی، بهداشتی، تحقیقاتی، آموزشی، خوابگاهی، ورزشی، دانشکده ها و سایر بخش ها به ویژه تجهیزات سرمایه ای و های تک توسط روسای مراکز اندیشیده و با نظارت معاونین مربوطه اجرا گردد.
او یادآوری کرد که معاونت توسعه مدیریت و ‌منابع موظف است تمام نیازمندی های مراکز را جهت محافظت از ساختمانها ، تجهیزات و ‌امکانات و پشتیبانی خدمت به مصدومان احتمالی را تامین نماید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین از مدیریت حراست خواست با تقویت شیفت های نگهبانی، حفاظت و حراست از مراکز و اماکن به ویژه مراکز تعطیل و استراتژیک را مد نظر قرار دهد.
دکتر مرادی همچنین تاکید کرد: روسا و‌ مدیران تمام مراکز لازم است هرگونه احتمال خطر و ‌مشکلات را به معاونت های مربوطه اطلاع دهند و‌ معاونان در اسرع وقت گزارش اقدامات و ‌یا مشکلات را به اینجانب اعلام نمایند.
او تصریح کرد که این اعلام به منزله بخشنامه رسمی بوده و لازم الاجرا می باشد.
طبق آنچه که نقشه های هواشناسی نشان می دهد، هفته پربارشی را پیش رو خواهیم داشت به گونه ای که حداقل بارش ها به 50 و حداکثر آن ها نیز برای برخی مناطق به بیش از 100 میلی متر می رسد.
بارش های هفته آینده از عصر شنبه (10 فروردین) آغاز و به تدریج تا روز چهارشنبه (14 فروردین) در تمام نقاط استان ادامه پیدا می کند.
شدت بارش ها از صبح یکشنبه تا صبح دوشنبه و برای تمامی نقاط استان خواهد بود.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه در مجموع 17 بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه و مابقی در شهرستان ها واقع شده است.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.