رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگاور در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به فراخوان دومین کنگره ملی شعر عاشورایی با عنوان نی واژه‌ها اظهار داشت: مهلت ارسال آثار به این کنگره پایان آبان 97 بود.
سیاوش نظری با بیان اینکه کنگره‌های ملی متعددی در زمینه شعر عاشورایی در کشور برگزار شده و می‌شود، گفت: این کنگره، دومین کنگره ملی شعر عاشورایی در کرمانشاه است که با نام نی واژه‌ها نامگذاری شده است.
وی به ظرفیت‌های بسیار کرمانشاه در حوزه شعر اشاره و بیان کرد: کرمانشاه را به لحاظ توانایی شاعران آن شیراز دوم می‌نامند و این پتانسیل بالا یکی از دلایل برگزاری این کنگره در کرمانشاه است.
نظری از ارسال بیش از 185 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره خبر داد و اظهار کرد: تلاش داریم دبیرخانه دائمی کنگره را در شهرستان کنگاور راه‌اندازی کنیم تا در سال‌های آتی برگزاری این کنگره در استان استمرار یابد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری این جشنواره در سه بخش اصلی، ویژه و کردی گفت: محورهای بخش اصلی کنگره شامل صفات و فضائل امام حسین(ع)، در باب قیام کربلا، طفلان حضرت زینب (س)، طفلان حضرت مسلم (ع)، یاران امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا و سایر مفاهیم مرتبط با قیام کربلا (به زبان فارسی و کردی) است.
نظری افزود: همچنین در بخش ویژه آثاری با موضوع «ایثار و شهادت» با تاکید بر شهدای مدافع حرم (به زبان فارسی و کردی) ارسال شد که در هر بخش سه نفر برگزیده و 2 نفر شایسته تقدیرانتخاب و مورد تجلیل قرار گرفتند.
نفرات برتر بخش اصلی به ترتیب سید محمد مهدی شفیعی نفر اول، علی صدیقی نفر دوم، حمید چشم آور نفر سوم شدند و همچنین خانم فاطمه ناظری و خدابخش صفادل نیز شایسته تقدیر دراین بخش شدند.
همچنین در بخش ویژه با موضوع شهدای مدافع حرم محسن کاویانی نفر اول، دادیار حامدی نفر دوم، علی اصغر شیری نفر سوم و حسین خزایی و مهدی قاسمی نیز شایسته تقدیر شدند.
در بخش کردی نیز یزدان بابایی نفر اول، رضا نظری فرد نفر دوم و رضا جمشدی نیز نفر سوم در این بخش شدند.
در این مراسم از چهار شاعر برجسته کنگاوری نیز با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.