به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری عصر یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی فضای عبور و مرور شهری و ساختمان‌های اداری با اشاره به ضرورت مناسب سازی اماکن عمومی و فضاهای شهری افزود: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در سطح جامعه داریم کم توجهی به مشکلات حرکتی و تردد افراد ناتوان جسمی در پروژه‌های عمرانی و شهری است.
او اظهار داشت: با وجود اقدام هایی که در این راستا انجام شده ولی هنوز شاهد نواقص مختلفی در مناسب سازی فضا‌های عمومی هستیم البته این تنها مختص کرمانشاه نیست و در سراسر کشور نواقص فضا‌های عمومی آن طور که باید رفع نشده و مناسب سازی به طور کامل انجام نشده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه تاکید کرد که دستگاه‌های دولتی و خصوصی توجه داشته باشند مناسب سازی یک شعار نیست بلکه یک ضرورت است و حتما باید قسمت‌های مورد استفاده ساختمان‌های دولتی و خصوصی مطابق با ضوابط مربوط به جانبازان و افراد دارای معلولیت را مناسب سازی کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه همچنین تاکید کرد: شهرداری‌ها باید تمهیدات لازم و برنامه کوتاه مدت راهبردی را برای حرکت روان و سریع ویلچر از طریق سازمان ناوگان اتوبوس رانی بیاندیشند.
وی در ادامه با بیان اینکه دستگاههای اجرایی گزارش ها و فعالیت های خود را به دبیرخانه این کمیته در بهزیستی ارسال کنند، بیان داشت: آیتم های مناسب سازی که هزینه های کمتری دارد در اولویت دستگاه ها باشد و کوتاهی در این زمینه قابل پذیرش نیست و با محوریت بهزیستی این اولویت ها دسته بندی شود.
مسئول دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان کرمانشاه نیز در این جلسه عنوان کرد: مناسب سازی ایجاد فرصت های برابر در جامعه برای همه است.
نرگس کیانی بر استفاده از نشانه های ویژه معلولان در معابر عمومی و پارک ها تأکید کرد و گفت: سامانه پیامکی به شماره 3000012322 به منظور دریافت مشکلات معلولان راه اندازی شده که بهزیستی این مشکلات را با دستگاه های اجرایی در میان گذاشته که نیازمند همراهی و همکاری دستگاهها هستیم.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 34 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
80667457
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.