به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم روز چهارشنبه در نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان اظهار داشت: سطح مشارکت و همفکری در کارگروه های تخصصی پایین بوده و صرفا حضور فیزیکی افراد در جلسات پسندیده نیست.
وی افزود: علیرغم اینکه سطح سواد و تحصیلات اعضای کارگروه ها بالا است اما مشارکت و همفکری در حد انتظار نیست که امیدواریم سال آینده این مشارکت ها برای برنامه ریزی بهتر، بیشتر شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مصوبات هر جلسه باید به صورت مستند ارایه شود تصریح کرد: احساس می شود دبیرخانه مناسب سازی دچار دلسردی و جوش و خروش اول کار کمتر شده است که نیاز به آسیب شناسی دارد.
وی گفت: تمام تلاش ها در سطح استان بر کسی پوشیده نیست اما اگر به صورت مستند ارایه نشود به خصوص برای مراجع کشوری قابل لمس نخواهد بود.
علوی مقدم بیان کرد: انتظار این است گزارش کامل مصور همراه با مستنداتی از اقدامات دبیرخانه و دستگاه های اجرایی تا پایان سال تهیه و چند جلد برای مراجع کشوری ارسال شود.
وی نقش مهم فرمانداری ها در مناسب سازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید همکاری بین نماینده فرمانداری ها و نماینده جامعه معلولان بیشتر شود تا امکان تهیه مستندات از اقدامات دستگاه های اجرایی فراهم باشد.
وی با اشاره به موضوع تامین یک دستگاه ون مناسب سازی شده برای معلولان افزود: این موضوع مربوط به 14 ماه قبل بود که هنوز اقدامات مناسبی برای آن انجام نشده است.
علوی مقدم ضمن گلایه از طولانی شدن روند این مصوبه تاکید کرد: نماینده جامعه معلولان باید در کمترین زمان ممکن قرارداد تحویل ون را با شهرداری منعقد کرده و پس از آن به دنبال تامین اعتبار برای مناسب سازی باشد.
وی با اظهار امیدواری از اینکه مصوبه ون مناسب سازی شده از صورتجلسه های آینده حذف شود بیان کرد: تعلل در این کار موجب افزایش قیمت و هزینه مناسب سازی آن خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی از اماکن مناسب سازی شده توسط جامعه معلولان استان گفت: این سایت باید به صورت پخته تر آماده شود اما کلیات آن در شرایطی که دستگاه های اجرایی با کمبود اعتبار مواجه هستند و نمی توان آنها را به مناسب سازی اجبار کرد، بسیار مفید خواهد بود.
وی یادآور شد: این بانک اگر به صورت کامل تکمیل و در دسترس جامعه هدف قرار گیرد قطعا با اطلاعاتی که در آن موجود است فرد می تواند خدمات مورد نیاز خود را از مکان هایی که مناسب سازی شده است دریافت کند و سرگردان سایر مکان ها نباشد.
علوی مقدم گفت: البته اگر شرایط عادی بود از این موضوع عبور نمی کردیم و دستگاه های اجرایی موظف بودند مشکلات مناسب سازی را سریع حل کنند.
وی افزود: در این شرایط باید با برنامه ریزی به سمت شرایط دیگری حرکت کنیم و نباید انتظار معجزه یک شبه را داشته باشیم.
معاون استاندار خراسان جنوبی از دستگاه های اجرایی خواست مکاتبات دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان را در کمترین زمان ممکن پاسخ دهند و تمامی دستورکارها نیز با برنامه پاورپوینت (پرده نگار) در قالب مشخصی ارایه شود تا بتوان نتیجه مطلوبی از درخواست ها را کسب کرد.
وی در بخشی دیگر از سخنانش خواستار استفاده از ظرفیت وقف در تامین نیاز معلولان شد و گفت: نیت های خوبی در این حوزه وجود دارد که می توان از محل اجرای نیت، نیازهای جامعه هدف را رفع کرد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.