دکتر بهنام رضامخصوصی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به لغو مرخصی های کارکنان این مرکز از اول اسفند افزود: تجهیزات مصرفی در بخش ها و واحدها به اندازه کافی ذخیره سازی شده و همچنین برنامه فراخوان پرسنل در روزهای پایانی سال تهیه شده است.
وی گفت: بخش سوختگی بیمارستان امام خمینی (ره) با بخش های درمانگاه، بستری و اتاق عمل دارای 33 تخت شامل 12 تخت مردان، 12 تخت زنان، 6 تخت فعال، 2 تخت آی سی یو و یک تخت ایزوله فعال و همکاری پزشکان پلاستیک و اساتید مجرب با چندین سال سابقه کاری آماده خدمت رسانی به بیماران است.
مدیرعامل مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) در ادامه با بیان اینکه در ماه حدود یک هزار و 100 نفر به درمانگاه سوختگی مراجعه می کنند، اظهار داشت: بیشتر مصدومان دارای سوختگی درجه 1 و2 بوده که سرپایی درمان می شوند و نزدیک به 90 تا 100 بیمار در ماه نیاز به بستری دارند.
مخصوصی به حوادث سال گذشته اشاره کرد و افزود: از اول اسفند ماه 96 تا 15 فروردین 97، حدود 80 نفر به بخش سوختگی مراجعه کردند که اکثر آنها به دلیل مواد محترقه از ناحیه دست و صورت آسیب دیده بودند.
او گفت: این در حالی است که امسال از اول اسفند تاکنون چهار نفر به بیمارستان مراجعه کرده اند که به صورت سرپایی مداوا شدند.
او از خانواده ها خواست نظارت بیشتری به ورود و خروج فرزندان از منزل در این روزها داشته باشند و تاکید کرد که شب چهارشنبه آخر سال باید از خروج کودکان و نوجوانان از منزل جلوگیری شود و والدین مراقب باشند که انفجار فقط 250 گرم مواد ساخت ترقه می تواند یک آپارتمان را تخریب کند و بنابراین نگهداری آن در جیب یا دست افراد انفجار ایجاد می کند.
مخصوصی همچنین با اشاره به نصب بنر در سطح شهر و افزایش هرچه بیشتر آگاهی خانواده ها در خصوص چهارشنبه آخر سال ابراز امیدواری کرد امسال با کنترل بیشتر فرزندان توسط خانواده ها شاهد حوادث کمتری در زمینه سوختگی باشیم و خانواده ها با آرامش سال جدید را آغاز کنند.
بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه با مساحت 32 هزار و 500 متر مربع، زیربنای 12 هزار متر، 220 تخت مصوب و 224 تخت فعال، شامل بخش های چشم، گوش و حلق و بینی، سوختگی، داخلی، مسمومیت، آزمایشگاه، رادیولوژی، دیالیز، عفونی، اتاق های عمل، کلینیک و آی سی یو است.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه در مجموع 17 بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه و مابقی در شهرستان ها واقع شده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.