به گزارش ایرنا ، دکتر علی اکبر شکارچی روز پنجشنبه در همایش پیشگیری از ناباروری افزود: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت میانگین میزان شیوع ناباروری در جهان بین 12 تا 15 درصد و این میزان در کشور 20.2 درصد بالاتر از میانگین جهانی است.
او با بیان اینکه تاخیر در زمان فرزند آوری توسط زوجین جوان در سال های اخیر افزایش یافته ، گفت: این تاخیر موجب بروز مشکلاتی در آینده زوجین از جمله افزایش خطر ناباروری و عوارض حاملگی و جنینی خواهد شد.
دکتر شکارچی اظهار داشت: با افزایش سن زوج ها علاوه بر کاهش شانس باروری احتمال بروز مشکلاتی سلامت مادر ، جنین ، دوران بارداری و زایمان نیز بمراتب افزایش می یابد.
او بهترین و ایده ال ترین سن بارداری را 20 تا 30 سالگی ذکر کرد و افزود: با افزایش سن ، توان باروری به تدریج کاهش یافته و احتمال ناباروری را افزایش می دهد.
وی گفت: عوامل متعددی باروری جنین را تحت تاثیر قرار می دهند که می توان به سن زوجین ، استعمال دخانیات ، فشار روحی و روانی ، ورزش های سنگین ، مصرف الکل ، ابتلا به برخی از بیماری ها ، رژیم غدایی سخت و تعداد تخمک های موجود در تخمدان اشاره کرد.
او با بیان اینکه بدن سازی در فرایند تخمک گذاری خانم ها و تولید اسپرم مردان تاثیرگذار بوده و باید از این روش ورزشی پرهیز شود، افزود: چهار جلسه ورزش 20 تا 30 دقیقه ای متوسط در هفته همراه با استفاده از رژیم غذایی مناسب و استراحت کافی می تواند وزن را در حالت متعادل نگهداشته و باروری را به حداکثر برساند.
او گفت: تغییر روش زندگی نیز نقش مهمی در کنترل و درمان ناباروری داشته و ضمن تاثیر مثبت در روند باروری اشخاص می تواند درمان های ناباروری را بهبود ببخشد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.