امید قادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: متاسفانه سالها خانه های مسافر این استان بدون مجوز اقدام به اسکان مسافران و گردشگران کردند.
او افزود: در شرایطی که فعالیت واحدهای اقامتی رسمی به عنوان بخش مهم صنعت گردشگری رونق نسبی دارد، این خانه های مسافر همچون رقیبی سرسخت در رقابتی نابرابر با واحدهای اقامتی رسمی قرار داشتند.
قادری تصریح کرد: طی مکاتبات و جلساتی که با مسئولین مربوطه بخصوص معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه انجام شد مقرر گردید مجوز خانه های مسافر برای افراد متقاضی صادر شود.
وی نحوه ثبت نام و بررسی درخواست ها را اینگونه بیان کرد که افراد متقاضی درخواست های خود را به این اداره کل و یا ادارات شهرستان ها تحویل داده و پس از بررسی استعلام ها و ضوابط مربوطه توسط کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و پلیس اماکن نیروی انتظامی مجوز خانه های مسافر صادر می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه از امروز فعالیت خانه های مسافر بدون مجوز ممنوع بوده و با آنها برخورد خواهیم کرد، افزود: این اقدام در راستای رضایتمندی گردشگران از خدمات و امکانات خانه های مسافر بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در پایان از پرداخت تسهیلات کم بهره برای تجهیز و تعمیر خانه های مسافر بخصوص در مناطق زلزله زده خبر داد.
به گزارش ایرنا، خانه های مسافر بدون مجوز از پرداخت عوارض، صرف هزینه های ضروری برای ارتقای کیفیت، رعایت اصول بهداشتی و امنیتی معاف و از چشم تیزبین ناظران و بازرسان دور بودند.
استان کرمانشاه با بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده و بیش از 2 هزار و 200 اثر ثبت شده یکی از استان های گردشگرپذیر کشور است.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.