به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمدعلی جوادی روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در تالار بعثت افزود: در سال 92 و با آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، میزان تولید محصولات کشاورزی کشور 97 میلیون تن بود که این میزان در پایان سال 96 به 122 میلیون تن افزایش یافت.
او با بیان اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید 62 درصد امنیت غذایی کشور در داخل تولید می شد، گفت: در سال 92 در بخش تامین امنیت غذایی 38 درصدد به کشورهای خارجی وابسته بودیم که امروز این وابستگی به 13 درصد کاهش یافته است و اکنون 87 درصد امنیت غذایی کشور در داخل تامین می شود.
او از تلاش ها و زحمات همه فعالان بخش کشاورزی قدردانی کرد و افزود: با تکیه بر توان داخل می توانیم بخش کشاورزی را به جایگاه واقعی خود برسانیم و در تولید محصولات هم به خودکفایی برسیم.
او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، گفت: کشور امروز شرایط ویژه ای دارد و دشمن وارد یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ما شده اما با همراهی مردم این روزهای سخت نیز مانند همه روزهای سخت دیگر می گذرد.
وی اظهار داشت: با همه محدودیت هایی که در سال های اخیر داشتیم، فعالیت های بسیار خوبی در زمینه کشاورزی در کشور شده است.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس در ادامه سخنان خود کرمانشاه را قطب کشاورزی کشور و یکی از استان های زرخیر دانست و گفت: در این استان باید تلاش بیشتری در زمینه سرمایه گذاری و توسعه بخش کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی شود.
جوادی به ایثار و فداکاری مردم کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: حق مردم کرمانشاه به خوبی ادا نشده و باید بیشتر از این به این استان رسیدگی شود.
وی با تبریک انتصاب رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی و قدردانی از زحمات رئیس سابق این سازمان، گفت: در انتصاب رئیس جدید، بومی بودن، درون سازمانی بودن، شایستگی و میزان تحصیلات و دانش مدنظر بود.
او به رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد که مدیریت شما مدیون کسی نیست و شما تنها مدیون کشاورزان هستید و باید به آنها خدمت کنید.
در این مراسم از زحمات 41 ماهه خسرو شهبازی قدردانی شد و نوربخش حاتمی به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه معرفی شد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.