به گزارش ایرنا، محمود حجتی، روز چهارشنبه، در دامغان مورد استقبال سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان، ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، علی اصغر مجد فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان دامغان قرار گرفت.
وزیر جهاد کشاورزی در سفری یکروزه به استان سمنان به دو شهرستان دامغان و شاهرود سفر می کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: وزیر جهاد کشاورزی ابتدا وارد شهرک صنعتی شهرستان دامغان شد و از صنایع لبنی گلزار این شهرستان بازدید می کند.
سید حسن میرعماد خاطرنشان کرد: این مجموعه یک زنجیره کامل از تولید تا فرآوری توسط سرمایه گذاری تولیدکنندگان است که ظرفیت تولید روزانه 30 تا 50 هزار تن انواع محصولات لبنی را دارد.
میرعماد به اشتغال 23 نفر در صنایع لبنی گلزار دامغان اشاره و اضافه کرد: برای احداث این مجموعه تولیدی 48 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی بیان کرد: وزیر جهاد کشاورزی در دامغان سپس از بزرگترین باغ پسته با رقم پایه کشت بافت به نام (UCB1) که در 134 هکتار و با 63 میلیارد ریال و اشتغال 10 نفر احداث شده بازدید می کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به حضور وزیر جهادکشاورزی در 2 برنامه افتتاح در دامغان، بیان کرد: محمود حجتی در سفر به دامغان به طور همزمان از 2 هزار هکتار سامانه آبیاری نوین تحت فشار در این شهرستان با 177 میلیارد ریال اعتبار و اشتغال 400 نفر بهره برداری می کند.
وی افزود: محمود حجتی در این سفر همچنین مجموعه دسته بندی، پوست کنی و خشک کنی پسته را با ظرفیت 600 تن در سال، سرمایه گذاری 34 میلیارد ریال از منابع تسهیلات اشتغال پایدار و اشتغالزایی 16 نفر افتتاح می کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یاد آور شد: وزیر جهاد کشاورزی پس از دامغان، در شهرستان شاهرود از کارخانه کنسانتره بازدید می کند.
در استان سمنان 198 هزار هکتار زراعت و باغ وجود دارد که 23 هزار هکتار باغ پسته است و از این میزان 18 هزار هکتار در دامغان قرار دارد و این شهرستان قطب تولید پسته در ایران محسوب می شود، توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری آن در برنامه جهادکشاورزی قرار دارد.
45 هزار نفر در استان سمنان بهره بردار بخش کشاورزی هستند، بخش کشاورزی 17 درصد اشتغال و 20.5 درصد ارزش افزوده استان را تامین می کند.
کل تولیدات جهادکشاورزی در این استان سالانه یک میلیون و 460 هزار تن است که شامل 825 هزار تن محصولات زراعی، 360 هزار تن محصولات باغی و 275 هزار تن محصولات دامی است.
6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.