رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حاشیه این بازدید در گفت و گو با ایرنا افزود: روزانه 350 تن سیب درجه سه در این واحد تولیدی تبدیل به کنسانتره می شود.
سید حسن میرعماد خاطر نشان کرد: در این واحد تولیدی روزانه 240 تن زرد آلو و 160 تن آلبالو به کنسانتره تبدیل می شود.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این واحد تولیدی محصولات کشاورزی شهرستان های کاشمر، خلیل آباد، بردسکن ،جوین ،آشخانه و بدر آلو در این کارخانه به کنسانتره تبدیل می شود.
میرعماد ادامه داد: هر بشکه کنسانتره هشت برابر یک بشکه نفت ارز آوری دارد و تبدیل محصولات درجه سه و چهار به محصولات با کیفیت کشاورزی و صادراتی بودن کنسانتره به اهمیت این واحد تولیدی می افزاید.
به گزارش ایرنا، کارخانه کنسانتره شاهرود از چهار سال گذشته به علت بدهی در تملک بانک کشاورزی قرار داشت و در سال جاری با پیگیری های مسوولان استان و همکاری بانک کشاورزی دوباره راه اندازی شده است.
در استان سمنان سمنان 2 هزار و 10 واحد تولیدی فعال است.
198 هزار هکتار زراعت و باغ در این استان وجود دارد که 23 هزار هکتار باغ پسته است و از این میزان 18 هزار هکتار در دامغان قرار دارد.
45 هزار نفر در استان سمنان بهره بردار بخش کشاورزی هستند، بخش کشاورزی 17 درصد اشتغال و 20.5 درصد ارزش افزوده استان را تامین می کند.
کل تولیدات جهادکشاورزی در این استان سالانه یک میلیون و 460 هزار تن است که 825 هزار تن محصولات زراعی، 360 هزار تن محصولات باغی و 275 هزار تن محصولات دامی است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.