به گزارش ایرنا، حضرت‌ آیت ‌الله خامنه ‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی 24 بهمن سال جاری در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.
این بیانیه از موضوعات و محورهای مهمی همچون مسائل اساسی و روز کشور، معرفی دستاوردهای 40 ساله انقلاب، تعیین وظایف مردم و مسوولان، ترسیم توانمندی های ایران، خودباوری و حرکت در مسیری عزتمندانه است که همانند دیگر نقاط کشور موجب بیان نقطه نظرات مسوولان و نمایندگان استان کرمانشاه و تاکید بر بهره گیری از آن به عنوان نقشه راه شده است.

**نگاه داخلی نجات بخش خواهد بود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در این باره گفت که بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری باید محور همه حرکات و برنامه های آینده ما قرار بگیرد.
آیت الله «مصطفی علما» تاکید کرد که امروز انقلاب اسلامی ایران چهلمین سال خود را گذارنده و به بلوغ رسیده است و نیاز داریم که دهه آینده را با راهبردی متفاوت از گذشته حرکت کنیم و بهترین راهبرد همین بیانیه گام دوم انقلاب خواهد بود.
وی گفت: مهمترین پیام گام دوم انقلاب به همه ایرانیان این است که راه نجاتی برای ما وجود ندارد مگر نگاه به داخل از کشور و اجرای اقتصاد مقاومتی.

**ترسیم سیاستهای کلان کشور در بیانیه رهبری
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا، با تشکر از ایرنا به دلیل پرداختن به ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، اظهار داشت: نسبت به تبیین و پرداختن ابعاد سیاست های مقام معظم رهبری به عنوان گام دوم تاکید می کنم، رسانه ها می توانند نقش آفرین باشند در روزگاری شاهد سانسور خبری به دلیل کمی رسانه ها بودیم ولی امروزه شاهد گستردگی رسانه ها و فن آوری جدید هستیم که می توان از آن به عنوان بمباران خبری یاد کرد.
محمدابراهیم الهی تبار افزود: بیشتر شاهد تحریف اخبار و یک جنگ گسترده روانی هستیم که خبرگزاری ها، مطبوعات و صداوسیما می توانند در این زمینه نقش به سزایی داشته و به روشنگری و بازگوکردن حقایق بپردازند.
وی افزود: بیانیه اخیر مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب نامیده شده که سیاست های کلان کشوری را در دهه پنجم انقلاب اسلامی ترسیم می کند.
این مسوول اضافه کرد، در این بیانیه موضوعاتی در خصوص تهدیداتی که از گذشته برای انقلاب بوده، تشریح شرایط کنونی و راهبردهایی که در آینده باید برای تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان کشور مدنظر قرار گیرد آورده شده است.

**ظرفیت های مغفول مانده دیده شود
الهی تبار استفاده از ظرفیت های کنونی و نگاه به داخل را به عنوان یکی از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این بیانیه دانست و ادامه داد: خوباوری و باور به اینکه می توانیم قله های ترقی را طی کنیم یکی از موارد مطرح شده در این بیانیه است چنانچه پس از انقلاب اسلامی شاهد توفیقات در عرصه های متعدد در بخش هایی همچون علمی، نظامی، عدالت اجتماعی و غیره هستیم.
الهی تبار استفاده از ظرفیت های مغفول مانده به عنوان یکی دیگر از محورهای این بیانیه یاد کرد و گفت: جامعه ما غنی از فرصت های مادی و معنوی است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

**واژه های امیدبخش در بیانیه گام دوم انقلاب
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این بیانیه نزدیک به 40 بار از واژه جوانان یاد کرده افزود: 20 مرتبه از واژه امید و اعتماد در این بیانیه یاد شده است که این نگرش را به ما داده که ما یک جامعه جوان داریم و می توانیم با امید به آینده و داشتن خودباوری و اعتماد به نفس قله های ترقی را طی کنیم و به اهدافی که ترسیم شده دست یابیم.
الهی تبار اظهار داشت: شکاف طبقاتی مقوله ای دیگر است که مقام معظم رهبری از این بابت ابراز نگرانی کرده اند که باید در دهه پنجم انقلاب به آن پرداخته شود تا بتوانیم شاهد گسترش عدالت اجتماعی و کاهش شکاف طبقاتی باشیم.

**بیانیه گام دوم انقلاب چراغ راه نسل جدید
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس هشتم و دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: بیانیه مقام معظم رهبری به مثابه منشور انقلاب و یکی از ماندگارترین بیانیه ها در طول این مدت بوده که می تواند پس از 40 سالگی انقلاب آویزه گوش همه مسوولان در تمام دستگاه ها باشد و به ویژه برای نسلی که انقلاب و جنگ را تجربه نکرده چراغ راه باشد.
محمد کرمی راد، از معنویت و اخلاق به عنوان یکی از مهم ترین فرازهای این بیانیه یاد کرد و افزود: مبارزه با فساد و توجه به جوانان برای اداره کشور یکی دیگر از محورهای مطرح شده در این بیانیه است.
وی افزود: عدالت مستلزم اجرای دقیق قوانین و برخورد با هرنوع فساد است، که همه مسوولان باید این بیانیه را آویزه گوش کنند، منویات و فرمایش های مقام معظم رهبری می تواند کشور را از آسیب ها نجات دهد معنویت، اخلاق و عدالت اگر رعایت شود شاهد محیط آرام و روبه رشدی خواهیم بود.

**اتکا به توان داخلی اولویت دارد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی هم در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: معتقدم براساس بیانیه دوم گام انقلاب، سیاست ها باید براساس نیرو، توان و امکانات داخلی برنامه ریزی شود، بدیهی است که درگام نخست که گام چهل ساله بود چندان تجربه حکومت داری نداشتیم و می خواستیم یک نظام صددرصد آمریکایی را به یک «نظام نه شرقی و نه غربی» تغییر دهیم.
عبدالرضا مصری ادامه داد: امروز نقاط قوت و ضعف گام اول را شناخته ایم و در گام اول تجربیات متعددی را کسب کرده ایم، در گذشته تضادهایی داشته ایم چرا که یک طیف جامعه براین باور بودند که باید با آمریکا مذاکره کرد و طیف دیگر معتقد بودند که آمریکایی ها امتیازی نمی دهند، اهل مکر و فریب هستند و می خواهند ما را ناتوان کنند.
وی ادامه داد: پس از قضیه برجام تا حدودی این مطلب مشخص شده است، در گام دوم باید شک و تردید را کنار گذاشت، از لحاظ فرهنگی فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و در بخش اقتصادی مقوله اقتصاد مقاومتی را سرلوحه همه رفتارها و تصمیمات اقتصادی قرار داد.

**عزت و مصلحت سرلوحه روابط سیاسی
مصری افزود: از نظرروابط سیاسی باید مشی مقام معظم رهبری که همان عزت و مصلحت است، مدنظر قرار گیرد، در جنبه نظامی نیز اتکا به خودکفایی دفاعی نظامی و در بخش علمی هم همان بنیان هایی که به لطف خدا توفیق داشته ایم طی شود.
وی اضافه کرد: ما در زمینه تولید علم موفق هستیم ولی در زمینه تبدیل علم چندان موفق نبوده ایم، این بدان معناست که سرمایه اولیه فراهم است و باید به سمت و سوی ساماندهی نقص ها و کمبودها برویم که همواره وجود داشته است.
این نماینده تاکید کرد، تصور می کنم گام دوم، گام اتکا به نیروی جوان، اعتماد به امکانات داخلی و اتکا به آن چیزی است که در داخل کشور وجود دارد.

**خدمتگزاری به اقشار مختلف جامعه
در ادامه نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانیه مهم خود به چگونگی شکل گیری انقلاب و ویژگی های منحصر به فرد آن پرداخته اند، انقلابی که تنها با اتکا به مردم و رهبری حضرت امام (ره) توانست همه قدرت های آن زمان را کنار زده و رژیم طاغوت را به زیر بکشد.
احمد صفری ادامه داد: در فرازهایی از بیانیه رهبر معظم انقلاب بر اتحاد، همدلی، همبستگی و یکپارچگی میان ملت و دولت و در عین حال خدمتگزاری به اقشار مختلف جامعه تاکید شده است که این موضوع به خوبی اهمیت همدلی و دلسوزی مسئولان نسبت به مردم را می رساند.
صفری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز همانند امام راحل (ره) چه در این بیانیه و چه در سخنان گذشته اشان بر خدمتگزاری به مردم تاکید کرده اند چرا که ملت نجیب ما در طول 40 سال گذشته بزرگترین و مستحکم ترین پناهگاه برای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند.
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: بخش دیگری از بیانیه رهبری در گام دوم انقلاب توجه به چند نکته مهم از جمله دانش و پژوهش، اخلاق مداری، وضعیت اقتصادی، عدالت طبی و مبارزه با فساد و حرکت به سمت استقلال و آزادی بیشتر را مورد تاکید قرار داده است.
صفری گفت: رهبر معظم انقلاب دست بر روی موضوعاتی گذاشته اند که همگی جزء مطالبات مردم است و این یعنی اینکه ایشان به خوبی نیازهای مردم را می شناسند و دولتمردان و سایر مسئولان برای تحقق آن ها باید اقدام های اساسی را انجام دهند.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.