روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه روز چهارشنبه به نقل از علی اشرف کرمی اعلام کرد: به موجب این طرح اشخاص می توانند برای ارائه شکایت به جای مراجعه مستقیم به دادسرا و ضابطین دستگاه قضایی به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کرده و شکایت خود را تقدیم نمایند.
وی باتاکید براینکه این طرح فعلا اختیاری است، افزود: در آینده پذیرش شکواییه ها به تدریج با آماده شدن زیرساخت‌ها صرفاً از طریق دفاتر خدمات قضایی امکان پذیر خواهد بود.
به گفته او، موارد اتهامی قابل طرح و پذیرش در دفاتر خدمات قضایی 847 عنوان است که لیست آن در دفاتر مذکور قابل دسترس برای مراجعین خواهد بود.
وی تسریع در فرآیند تحقیقات مقدماتی، صرفه جویی در وقت و هزینه ها، قابلیت پذیرش شکایت در سراسر کشور و کاهش مراجعین به دادسرا را از جمله مزایای این طرح اعلام کرد.
معاون دادستان کرمانشاه در خصوص راه اندازی این طرح در شهرستان ها نیز گفت: امکان پذیرش شکوائیه ها در شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه نیز در دستور کار است و با فراهم شدن زیرساخت‌ها اجرایی خواهد شد.
وی یادآورشد: اکنون در شهر کرمانشاه 6 دفتر خدمات قضایی آماده قبول عرایض تقدیمی شهروندان است و مجوز 2 دفتر دیگر نیز آماده شده که تا پایان سال جاری راه اندازی و شروع به کار خواهند کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 14 شهرستان دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.