به گزارش ایرنا، ' محمدحسین آقایی ' روز یکشنبه در مراسم گشایش نهمین دفتر شهرستانی خدمات الکترونیک قضایی استان اصفهان در مبارکه افزود: ایجاد شفافیت در رسیدگی ها، صرفه جویی در وقت و هزینه، افزایش کارآمدی دستگاه قضایی و استفاده از توانایی بخش خصوصی از جمله اهداف راه اندازی این دفاتر است.
وی با اشاره به افزایش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی گفت: پیچیده شدن روابط میان افراد و افزایش ضریب نفوذ فناوری های نوین در میان مردم، قوه قضاییه را بر آن داشت تا بخشی از خدمات خود را با استفاده از این فناوری ها در اختیار مردم قرار دهد.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان اصفهان افزود: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در این راستا و با هدف ارائه خدمات بهتر به مردم در بستر فناوری اطلاعات، طراحی و راه اندازی شد و امید است با استقبال خوب مردم از این دفاتر، بتوان خدمتی شایسته تر ارائه کرد.
وی یادآور شد: در حال حاضر حدود 20 نوع خدمت در این دفاتر به مردم ارائه می شود که در آینده به 70 خدمت افزایش خواهد یافت.
در حال حاضر مهمترین خدمات دفاتر الکترونیک قضایی شامل ثبت دادخواست های حقوقی، تجدید نظرخواهی، تجدیدنظرخواهی کیفری و دریافت حساب کاربری و ثبت اظهارنامه است.
در شهرستان اصفهان هشت دفتر و در برخی شهرستان ها شامل نجف آباد، فلاورجان، شاهین شهر و مبارکه 9 دفتر خدمات الکترونیک قضایی راه اندازی شده است.
ت/6994 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.