به گزارش ایرنا، هدایت حاتمی روز دوشنبه در مراسمی که به مناسبت روز کارآفرینی و تجلیل از کارآفرینان برتر استان برگزار شد، اظهار داشت: باید با همفکری و همراهی یک مسیر بهینه برای بهبود فضای کسب و کار پیدا شود.
وی ادامه داد: اگر فضای کلان اقتصادی به دلیل بی ثباتی نرخ ارز به هم ریزد، بخش عمده ای از جامعه از لحاظ درآمدی متحمل فشار می شوند بخشی از کارفرمایان به دلایلی همچون قطع ارتباط با خارج از کشور، محدودیت در بازارهای هدف، کم شدن درآمد سرانه مردم و غیره دچار مخاطره در زمینه تولید می شوند.
حاتمی ادامه داد: اگر مسایل بنگاه ها به 2 بخش درون بنگاهی و برون بنگاهی تقسیم شود متوجه می شویم مدیران اقتصادی در بخش خصوصی درگیر حوزه برون بنگاه ها هستند یعنی باید به پیگیری وام و حفظ بازار فعلی پرداخته و سپس به موافقت ارگان های مربوطه بپردازند.
این مسوول ادامه داد: اگر یک همدلی و همگرایی ایجاد شود و هم فهمی خوبی بین کارگر، کارفرما، دولت و کارآفرین شکل گیرد فضای کسب و کار اصلاح می شود می توانیم از این پیچ عبور کنیم.
وی از مناسب نبودن فضای کسب و کار به عنوان مشکل جدی در زمینه ساختار تولید یاد کرد و گفت: ایجاد اشتغال، کم کردن تورم در سطح استان و توجه به اقشار آسیب پذیر از جمله اهدافی است که دنبال می شود.
حاتمی با بیان اینکه چهار مسیر برای ایجاد اشتغال در استان دنبال می شود، افزود: در دنیا یکی از کشورهایی هستیم که وضعیت مطلوبی برای کسب و کار نداریم، اگر بخواهیم کارآفرین در استان بانشاط و انگیزه فعالیت کند باید فضای مناسبی ایجاد کنیم که این امر تنها وظیفه دولت نیست و باید نهادها، تشکل ها، بخش خصوصی، شخصیت ها، مراجع، حوزه قضایی، رسانه ها، صداوسیما و خبرگزاری ها در این زمینه کمک کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه ادامه داد: دولت در این زمینه نیز از طریق کاهش بروکراسی اداری می تواند یاری رسان شود، بروکراسی اداری ذاتا اقدام بدی نیست ولی اگر از حد بهینه فراتر رود به معضل تبدیل می شود.
حاتمی ادامه داد: از اول اسفند تدابیری در نظر گرفته شده تا پاسخ مکاتبات در زمینه استعلام ها در حوزه سرمایه گذاری ظرف 72 از سوی دستگاه های استعلام شونده داده شود و از سوی دیگر مرکز خدمات و سرمایه گذاری و غیره را در این زمینه فعال کرده ایم.
حاتمی با اشاره به اینکه در زمینه زیرساخت های قانونی و زیرساختی اقتصادی در حال فعالیت هستیم، ادامه داد: باید رنکینگی برای یافتن زمینه هایی که دارای ارزش افزوده بالاتری هستند انجام شود و باید سرمایه گذاری و زیرسازی در زمینه ای صورت گیرد که تاثیرگذاری بیشتری در زمینه ایجاد ثروت و اشتغالزایی داشته باشد.
حاتمی بر احیای واحدهای راکد و نیمه فعال نیز تاکید کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به 100 واحد راکد، فعال شده است و از سوی دیگر کارهای این واحدها در کارگروه تسهیل دنبال می شود و اگر فهم درستی از قانون داشته باشیم ابتکار عمل بالا خواهد بود.
وی از جذب و جلب سرمایه های جدید به عنوان هدف دیگر یاد کرد و گفت: از همین رو در زمینه مشاغل خرد، کارگاهی و بنگاه بزرگ در حال فعالیت هستیم و پایش و اولویت بندی پرونده سرمایه گذارانی که به مرحله تسهیلات رسیده یکی از فعالیت های مدیران مربوطه است.
وی معتقد است، نیروی کار هم عامل تولید و هم هدف تولید تلقی می شود و از سوی دیگر رابطه کارفرما و کارگر در یک محیط همدلانه حائزاهمیت است.
وی یادآور شد، دلسوزی نیروی کار در واحد تولیدی ما بالا است و باید کارفرما بتواند این فضا را سامان دهد و امیدواریم به عنوان بخش دولتی تاثیرگذار باشیم و نباید مهارت آموزی فراموش شود.
این مسوول افزود: تامین اجتماعی، هم در زمینه تکریم کارآفرین و سرمایه گذار و هم تکریم نیروی کار و مستمری بگیر می تواند موثر باشد و سازمان کلیدی در این زمینه به حساب می آید و خرسندیم که معیار انتخاب امروز کارآفرینان برتر استان علاوه بر تولید باتوجه به رفتار مناسب با حوزه کارگری سنجیده شده است.
در پایان این مراسم جهانبخش شکری مدیرعامل شرکت جهان فولادغرب، عبدالعلی مدلل مدیرعامل شرکت کرمانشاه دانه، مظفر عبدالله مدیرعامل روژین تاک، فرهاد جلیلیان مدیرعامل شرکت مرغ پرطلایی و سلیمی‌فر مدیرعامل شرکت آرش ترانس کنگاور به عنوان کارآفرینان نمونه کرمانشاه معرفی و تجلیل شدند.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.