به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی ملکی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با اشاره به کانال مالی اروپا برای انجام معاملات جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم های یکجانبه آمریکا و ترامپ، افزود: اعضای اتحادیه اروپا می خواهند همان بازی برجام و توافق هسته ای را در این برنامه خود پیاده کنند.
وی اظهار داشت: اتحادیه اروپا در متن این توافق باهم اختلاف دارند تا هرکشوری از آن خارج شد، بگویند بر آن واقف نبوده ام و هیچ تضمین و تعهدی از اتحادیه اروپا برای ما نیست و ضمانت اجرایی ندارد.
خطیب جمعه قصرشیرین گفت: با خروج آمریکا از برجام، آبروی بین المللی 5 به علاوه یک رفت و مشخص شد که آمریکایی ها هیچ قول و تعهدی ندارند و این یک فاجعه سیاسی برای آمریکا است که تمام قراردادهای سیاسی آن ها را زیرسوال می برد و اعتماد بین المللی از آن ها در دنیا سلب می شود.
حجت الاسلام ملکی اضافه کرد: با این اقدام در دنیا هیچ کشوری با آمریکایی ها قرار نمی بندد زیرا می ترسد به قرارداد خود عمل نکند از این رو برای حفظ آبروی خود دست به این حرکت سیاسی (اینستکس) زده است.
امام جمعه قصرشیرین اظهار داشت: بیم آن می رود این تعهد مالی یک پروژه آمریکایی اروپایی باشد یعنی متن آن در کاخ سفید و پشت پرده تنظیم و اتحادیه اروپا بازیگران آن باشد.
وی ادامه داد: اتحادیه اروپا به دنبال آن است که متن قرارداد را طوری تنظیم کند که موشک ایران را محدود و موشک های ما را تحریم کند، تحریمی که متن تعهد آن، یک تعهد حقوقی است و بار حقوقی به همراه دارد از این رو از مسئولان می خواهیم با دقت در این خصوص عمل کنند.
امام جمعه قصرشیرین گفت: اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که ملت ایران در تامین غذای خود به ما وابسته اند که این طور نیست و ما در زمینه غذا و دارو به هیج کشوری احتیاج نداریم.
حجت الاسلام ملکی در ادامه با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: این بار نیز ملت ایران اسلامی با حضور فعال در راهپیمایی 22 بهمن ثابت می کنند که بر آرمان های امام و شهیدان ایستاده اند.
وی گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی پرچمدار اسلام حقیقی در دنیا است و دشمن به دنبال این است مقابل نظامی که عزت را برای به ارمغان آورده بایستد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.