به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا قاسمی روز پنجشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی براساس اشتغال صورت می گیرد و از آن جایی که کرمانشاه یکی از استان های با نرخ بالای بیکاری است از میانگین کشوری تعداد بیمه شدگان کمتری داریم.
وی افزود: 27 واحد خدمت رسان هم اکنون در قالب 18 شعبه تامین اجتماعی فعالیت می کنند و خوشبختانه توانسته ایم 13 شعبه از این تعداد را در شهرستان های مختلف راه اندازی کنیم تا بیمه شدگان ما برای پیگری کارهای خود مجبور به سفرهای غیرضروری نشوند.
قاسمی همچنین از برون سپاری بخشی از خدمات تامین اجتماعی خبر داد و گفت: هفت کارگزاری رسمی در سطح استان فعالیت و خدمات لازم را به بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه می کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه یادآوری کرد: حدود 600 نیرو در شعبه ها و کارگزاری ها مشغول خدمات رسانی به شهروندان و بیمه شدگان هستند که 480 نیرو مربوط به واحدهای دولتی و 120 نفر هم در کارگزاری ها که مربوط به بخش خصوصی می شوند، حضور دارند.
وی همچنین از پرداخت مستمری ماهانه 10 هزار میلیارد ریال به 60 هزار خانوار زیرپوشش تامین اجتماعی خبر داد و گفت: گردش مالی این اداره کل از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه نیز 30 هزار میلیارد ریال بوده است.
قاسمی، بدهی های اداره کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه را نیز 2 هزار و 200 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پرداخت این بدهی ها از سوی ادارات، سازمان ها و اشخاص حقیقی و حقوقی باعث خدمات رسانی بهتر به مردم و جامعه هدف می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به تصویب 2 طرح در خصوص بیمه دانشجویان و خانم های خانه دار اشاره کرد و گفت: در این طرح دانشجویان با پرداخت ماهانه یک میلیون و 470 هزار ریال و زنان خانه دار نیز با پرداخت ماهانه یک میلیون و 330 هزار ریال می توانند در آینده مشمول خدمات بازنشستگی و دریافت مستمری شوند.
وی در خصوص سبدهای معیشتی که از سوی دولت به بیمه شدگان تامین اجتماعی که کمتر از 30 میلیون ریال حقوق دریافت می کنند، نیز گفت: ادارات کل استانی در این خصوص نقشی ندارند و پرداخت ها از سوی سازمان تامین اجتماعی کشور صورت می گیرد.
قاسمی در پایان گفت: خانوارهایی که میزان دریافتی آن ها کمتر از 30 میلیون ریال است و تاکنون این بسته را دریافت نکرده اند در صورت دارا بودن شماره تلفن همراه اول و ثبت کد ملی خود به سامانه #8*142* و در صورت دارا بودن شماره همراه ایرانسل و رایتل با ثبت کد ملی خود از طریق سامانه #8*1420* وضعیتشان را پیگیری کنند، ضمن اینکه می توانند با سامانه 1420 نیز تماس حاصل کنند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.