علی اصغر دادخواه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سال گذشته تعداد زنان خانه دار زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قم سه هزار و 729 تَن بود که امسال 745 تَن کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: روند کاهشی بیمه زنان خانه دار از مهرماه سال گذشته آغاز شد و مربوط به زنان زیر پوشش برخی نهادها می باشد که بیمه آن ها حذف شده است.
وی با بیان این که بیمه تامین اجتماعی از افزایش تعداد بیمه پردازان جدید استقبال می کند، بیان کرد: مطابق قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، این مشاغل شامل آن دسته از فعالیت ‌هایی است که توسط عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب ‌و کار بدون مزاحمت و ایجاد اختلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می‌ گیرد و منجربه تولید خدمت یا کالای قابل عرضه به بازار می ‌شود.
دادخواه تاکید کرد: کار باید مجاز باشد، باعث سلب آسایش همسایگان نشود و آلودگی صوتی و زیست‌ محیطی نیز ایجاد نکند.
به گفته وی، صنایع ‌دستی، فرش دستباف، امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، عشایری، امور تولیدات گیاهی، تولیدی (صنعت و خدمات) و فعالیت ‌های فرهنگی و هنری از جمله این مشاغل می باشد.
وی گفت: زنان خانه داری که کمتر از ٥٠ سال تمام سن دارند، می توانند نسبت به ارائه تقاضا و انعقاد قرارداد بیمه اقدام کنند و اگر سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از ٥٠ سال باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارابودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی مقرر خواهد بود.
به گفته مدیرکل تامین اجتماعی قم، زنان خانه داری که دست کم دارای ١٠ سال سابقه پرداخت حق بیمه هستند نیز می توانند بدون لحاظ شرط سنی، نسبت به ارائه تقاضا و انعقاد قرارداد بیمه اقدام کنند.
وی افزود: نرخ حق بیمه و حمایت های بیمه ای در این نوع بیمه، همانند ضوابط بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد خواهد بود و دختران مجرد هم می توانند به عنوان مشمولان بیمه زنان خانه ‌دار از خدمات این سازمان بهره مند شوند.
اداره کل تامین اجتماعی استان قم با حدود ٧٥٣ هزار بیمه شده و مستمری بگیر، ١٨ نوع خدمت بیمه ای و درمانی به افراد زیرپوشش ارائه می دهد.
این سازمان دارای چهار بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی در استان قم است و بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند.
بخش بیمه ای تامین اجتماعی دارای چهار شعبه در استان قم است و خدمات بیمه ای این سازمان از طریق این واحدها به جامعه زیر پوشش ارائه می شود؛ همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به خدمات تامین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.