به گزارش ایرنا علی مکرمی روز شنبه در آیین گشایش نمایشگاه آثار خوشنویسی در این شهرستان افزود: هنرمندان خوشنویس تکاب در این رشته هنری زیبا سرآمد کشور هستند و می توان از این ظرفیت هنری برای ایجاد اشتغال بیشتر و توسعه کسب و کارهای جدید استفاده کرد.
وی با بیان اینکه هنر خوشنویسی، تکاب را از سایر شهرها متمایز کرده است، ادامه داد: با تقویت این عرصه هنری و حمایت از هنرمندان می توانیم به توسعه و کسب و کار مرتبط با این رشته هنری برسیم.
وی با اشاره به اینکه فرش دستباف و خوشنویسی تکاب باید یک موزه و نمایشگاه دایمی داشته باشد، ابراز امیدواری کرد تا قلعه تاریخی اربابی افشار به نمایشگاه و موزه گردشگری و صنایع دستی این شهرستان تبدیل شود.
مکرمی بیان کرد: جغرافیای هنر خوشنویسی تکاب در سراسر کشور گسترده و هنرمندان خوشنویس شهرمان در کشور نام آور هستند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تکاب نیز در این آیین گفت: در این نمایشگاه بیش از 50 اثر برجسته خوشنویسی از آثار محمدعلی قاضیان و محمود امیدی، از هنرمندان خوشنویس این شهرستان به نمایش درآمده است.
محمود نجفی افزود: در آثار ارائه شده در این نمایشگاه آیات نورانی قرآن کریم، احادیث و روایاتی از ائمه اطهار، بخش هایی از فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر نخعی و اشعاری از شاعران معاصر کشور در 2 قالب نستعلیق و ثلث به رشته تحریر درآمده و آثار ترکیب، چلیپا، سطر و سیاه مشق زینت بخش این نمایشگاه شده است.
وی گفت: این نمایشگاه از امروز/شنبه/ به مدت یک هفته در 2 نوبت صبح و عصر برپاست.
به گزارش ایرنا تکاب در زمینه هنر خوشنویسی از شهرهای مطرح کشور است و در کنار شهر قزوین از قطب های اصلی تولید آثار فاخر و ماندگار خوشنویسی به شمار می رود؛ انجمن خوشنویسان این شهرستان از تشکل های فعال هنری آذربابجان غربی است.
تاکنون چند هنرمند خوشنویس با درجه استادی از جمله مرحوم 'اباصلت صادقی' از تکاب به جامعه هنری کشور معرفی شده اند و آثار هنری خوشنویسان تکاب در نمایشگاه های معتبر استانی و کشوری به نمایش درآمده است.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.