به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رحیم جعفری روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان در سرسرای اجتماعات اداره کل ارشاد استان افزود: در مجموع 800 برنامه توسط ستاد دهه فجر استان برگزار می شود که 40 برنامه آن مربوط به حوزه فرهنگ و هنر است.
وی با بیان اینکه برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب محدود به ایام دهه فجر نیست، گفت: برخی از برنامه ها از قبل از دهه فجر برگزار شده و برخی نیز تا پایان اسفند ادامه دارد.
او با بیان اینکه کرمانشاه در بهمن امسال فجر باران می شود، اظهار داشت: تئاتر فجر در استان برگزار شد و فیلم فجر نیز از 12 تا 18 بهمن در کرمانشاه با 19 فیلم و 60 اکران برگزار می شود.
وی اضافه کرد که از مجموع 19 فیلم، 14 مورد فیلم عمومی و پنج فیلم ویژه کودکان و نوجوانان است.
حجت الاسلام جعفری ، سینماهای نمایش دهند فیلم فجر را آزادی، فرهنگ و بیستون (هتل پارسیان) ذکر کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه یک هزار و 500 تشکیلات فرهنگی در استان فعال است، گفت: این تشکیلات شامل موسسات فرهنگی و هنری، کانون های فرهنگی و هنری مساجد، انجمن های ادبی، رسانه ها و سایر می باشد.
وی به میزان تولیدات فرهنگی و هنری در سال جاری در استان نیز اشاره کرد و افزود: امسال 262 نمایش در استان تولید شده که 177 مورد آن نمایش خیابانی و 85 مورد نیز صحنه ای بوده است.
حجت الاسلام جعفری، تعداد نمایش های اجرا شده در استان را نیز 768 مورد، کارگاه های آموزشی را 46 مورد، 121 مورد فیلم تولید شده توسط سینمای جوان، اکران 42 فیلم ایرانی و خارجی اعلام کرد.
وی تصریح کرد؛ سال گذشته نیز در مجموع 300 برنامه مناسبتی و غیرمناسبتی در استان برگزار و همچنین 300 برنامه هم در مناطق زلزله زده اجرا شد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.