روابط عمومی اتاق بازرگانی روز شنبه به نقل از کیوان کاشفی اعلام کرد: از حدود 2 هفته قبل هیات نظارت بر انتخابات و انجمن نظارت کار خود را آغاز کردند که این هیات‌ها نیز متشکل از چهار نفر از اعضای اتاق و یک نفر رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استان به عنوان نماینده دولت است.
عضو هیات رئیسه اتاق ایران ، با اشاره به فراخوان 2 هفته‌ای برای ثبت نام از کاندیداها، یادآور شد: تا روز گذشته که آخرین فرصت ثبت نام کاندیداها بود 32 نفر در کرمانشاه ثبت نام کردند که این افراد در چهار گروه بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی هستند.
به گفته کاشفی، افرادی که نامزد شدند باید کارت بازرگانی داشته باشند و سه سال هم از سابقه کارت بازرگانی آنها گذشته باشد، به علاوه برخی شرایط عمومی از جمله نداشتن محکومیت موثر و جرم و ... را نیز دارا باشند.
وی اظهار کرد: مدارک این افراد دوباره توسط هیات نظارت و انجمن بررسی خواهد شد و بعد از تایید صلاحیت، این نامزدها می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: کاندیداها به مدت یک هفته و تا 24 ساعت قبل از روز انتخابات امکان تبلیغات و معرفی برنامه‌های خود را دارند.
رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه فقط افرادی که کارت بازرگانی فعال دارند می توانند در انتخابات شرکت کنند و رای بدهند، تاکید کرد: باید یک سال از سابقه کارت بازرگانی این افراد گذشته باشد.
کاشفی با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی، اضافه کرد: نتایج انتخابات همان روز اعلام خواهد شد و برابر آیین ‌نامه در کرمانشاه نیز مانند تمام استان‌های دیگر 15 نفر برای مدت چهار سال انتخاب خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: این 15 نفر شامل پنج نفر در بخش بازرگانی، پنج نفر در بخش صنعت، 2 نفر در بخش معدن و سه نفر در بخش کشاورزی هستند.
به گفته عضو هیات رئیسه اتاق ایران، بعد از 2 ماه فرصت برای جابجایی، دوره نهم هیات نمایندگان از خرداد سال آینده فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز خواهند کردند و انتخابات هیات نمایندگان اتاق ایران نیز در خرداد ماه برگزار خواهد شد.
کاشفی ، مهمترین نکته در انتخابات را رعایت اخلاق، انضباط، شفافیت و سلامت انتخابات دانست و عنوان کرد: از کاندیداها هم توقع داریم صرفا به بیان برنامه های خود بپردازند و از تخریب یکدیگر خودداری کنند.
وی ابراز امیدواری کرد انتخابات پارلمان بخش خصوصی، گامی برای کمک به توسعه اقتصادی استان کرمانشاه باشد.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.