به گزارش ایرنا، داریوش باقرجوان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بندرعباس با افزایش 29 درصدی ترانزیت کالا نسبت به سال گذشته، از بین 32 مرز فعال کشور، فعال ترین مرز ترانزیتی کشور است.
وی خاطرنشان کرد: پس از بندرعباس به ترتیب مرزهای پرویزخان با 22 درصد، بازرگان 10 درصد و باشماق 10 درصد به عنوان فعال ترین مرزهای کشور در امر ورود کالاهای ترانزیت بشمار می رود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان بیان داشت: بیشترین کالاهای ترانزیتی در این مدت شامل موادسوختی،کالاهای ساختمانی، وسایل نقلیه باری و قطعات خودرو مسافری، مواد غذایی و انواع پنبه است.
وی با اشاره به سهم عمده حمل و نقل جاده ای کشور در جابه جایی کالا در سال گذشته گفت: بندرعباس به دلیل دارا بودن امکانات مناسب تخلیه و بارگیری و بندر مهم شهید رجایی بیشترین سهم ترانزیت کشور را به خود اختصاص داده است.
باقرجوان ادامه داد: توجه به توسعه زیرساخت های حمل و نقلی در مبادی ورودی و خروجی کالا در شمال به جنوب و شرق به غرب کشور که تکمیل کننده کریدورهای حمل و نقل بین المللی هستند، جایگاه ایران را در این صنعت بارزتر خواهد کرد.
این مسوول اظهار داشت: آمار ترانزیت کالا از کشور و میزان کالاهای عبوری نشان دهنده نقش و اهمیت کریدور بین المللی شمال و جنوب در ترانزیت کشور است که با توسعه زیر ساخت های لازم به مراتب افزایش خواهد یافت.
وی افزود: تجهیز امکانات و زیرساخت ها، فراهم آوردن تسهیلات گسترده در بخش های مختلف حمل و نقلی، انجام سرمایه گذاری های لازم، اقدام سازمان های دولتی در رفع موانع و تسهیل ترانزیت و تبلیغات گسترده می تواند در بهره برداری اثر بخش از موقعیت جغرافیایی و منحصر به فرد ترانزیت موثر باشد.
9944/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.