به گزارش ایرنا ، امیر شاه آبادی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری هرسین که با حضور آیت الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه ، رئیس کل دادگستری، حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، مدیرکل برنامه ریزی و جذب سرمایه گذاری استانداری، مدیرکل کار و امور اجتماعی و فرماندار کرمانشاه در سرسرای جلسات هرسین برگزار شد؛ اظهار داشت: در حوزه نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی برای 155 نفر اشتغال ایجاد شده است‌.
وی اظهار داشت: هرسین دومین شهرستان استان کرمانشاه در حوزه صنایع بزرگ است و کارخانه هایی همچون؛ قند بیستون، شیر و لبنیات بیستون، کرپ ناز، پلیمر، پتروشیمی اوره و آمونیاک، مجموعه صنعتی و بازرگانی شکری با پنج واحد صنعتی در این شهرستان فعال هستند.
فرماندار هرسین اضافه کرد: پروژه ذوب آهن به مدیریت شکری در حال اجراست و 550 نفر در این پروژه مشغول فعالیت هستند‌ که بیش از 400 نفر از این تعداد از این شهرستان جذب شده اند‌‌.
وی گفت: مرحله دوم پتروشیمی اوره و آمونیاک مشکلات دریافت تسهیلات این مجموعه را با تلاش بسیار مرتفع کرده ایم. این مجموعه در مرحله شروع عملیات اجرایی به یک هزار نفر نیروی کار احتیاج دارد که تلاش می کنیم از میان نیروهای بومی جذب شوند.
شاه آبادی افزود: در مرحله آغاز به کار بین 650 تا 700 نفر در این مجموعه مشغول به کار می شوند که طبق هماهنگی های صورت گرفته بخش اصلی نیروی کار مجموعه از شهرستان جذب می شوند.
وی اضافه کرد: با هماهنگی های صورت گرفته، فنی و حرفه ای مهارت های مورد نیاز مجموعه را به جوانان جویای کار هرسینی آموزش می دهد.
فرماندار هرسین گفت: واحد تولید قند در مجموعه کارخانه قند بیستون با استعداد 170 نفر اشتغال در دست اقدام است.
وی همچنین اعلام کرد: هرسین از زیرساخت های بسیار خوبی برخوردار است. ایستگاه راه آهن در کنار دست پتروشیمی اوره و آمونیاک ایجاد می شود که نقش مهمی در رونق اقتصادی این شهرستان خواهد داشت.
این مقام مسئول افزود: هرسین به فرودگاه کرمانشاه نزدیک است و از این امکان می تواند برای توسعه سرمایه گذاری استفاده کند.
وی اظهار داشت: شهرک صنعتی هرسین یک ظرفیت بسیار خوب است که برای رونق نیازمند تکمیل زیرساخت ها، کاهش قیمت زمین و اختصاص مشوق های سرمایه گذاری است.
شاه آبادی تصریح کرد: پروژه توسعه بزرگراه هرسین کرمانشاه هرسین به طول 2 هزار و 800 کیلومتر همراه با یک کمربند سبز در دست ساخت است که به توسعه شهرستان بسیار کمک می کند.
وی گفت: شهرستان هرسین در دوران استانداری ترک نژاد با احداث راه هرسین به نورآباد از بن بست بیرون آمد. همچنین در این دولت هم در مسیر کریدور مبادلاتی جنوب غرب به شمال غرب قرار گرفت و از یک جایگاه ویژه مبادلاتی برخوردار می شود‌.
فرماندار هرسین گفت: شهرک صنعتی هرسین یک ظرفیت بسیار خوب است که برای رونق نیازمند بهبود زیرساخت ها و اختصاص مشوق های سرمایه گذاری است.
وی در پایان افزود: اشتغال اولویت اول استان است و بسیاری از مشکلات موجود در مسیر سرمایه گذاری را می توان با یک دید مساعد و دلسوزانه حل کرد و با این کار بستر اشتغال برای بسیاری از جوانان فراهم کرد.
عملیات بهسازی و آسفالت راه روستایی سه راهی چمن اسماعیل به سمت روستایی باغ زینب از توابع بخش مرکزی شهرستان هرسین به طول ۸/۵ کیلومتر با حضور دکتر حاتمی معاون اقتصادی استانداری آغاز شد.
شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: امیدواریم تا تیر ماه سال ۹۸ بهسازی و آسفالت این پروژه به پایان برسد
بازدید از کارخانه کاغذ بیستون از دیگر برنامه های امروز معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه به هرسین بود.
این پروژ با اشتغالزایی بیش از ۱۰۰ نفر برای راه اندازی نیاز به تسهیلات دارد که قرار است در ستاد تسهیل استان مطرح شود.
شهرستان هرسین در 44 کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه واقع شده است.
80661
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.