به گزارش ایرنا پیمان آرامون روز چهارشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری آذربایجان غربی افزود: بازآفرینی شهری با هدف افزایش تاب آوری محلات هدف و حفظ بحران ایمنی این مناطق اجرا می شود و این امر نیز مورد تاکید مسوولان است.
وی بیان کرد: توانمندسازی محلات هدف، تجهیز و مقاوم سازی محلات برای مقابله با حوادث و احیای ارتقای انسجام اجتماعی محله های مورد نظر بازآفرینی شهری از دیگر اهداف این طرح است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز گفت: سه هزار و 294 واحد مسکونی در قالب طرح بازآفرینی شهری تا یک سال آینده در 23 محله محروم نقاط مختلف این استان نوسازی می شود.
ابراهیم مبارک قدم افزود: 659 میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی مسکن در بخش بازآفرینی شهری برای این استان تعیین شده است.
وی ادامه داد: واحدهای شهرستان ارومیه تسهیلات 500 میلیون ریالی با کارمزد 9 درصد و واحدهای سایر شهرستان های این استان تسهیلات 400 میلون ریالی با کارمزد 9 درصد دریافت می کنند.
وی بیان کرد: با اجرای برنامه های بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی برای چهار هزار و 17 نفر اشتغال ایجاد می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید در چارچوب اجرای «طرح بازآفرینی شهری» حمایت از بازسازی و نوسازی محلات فرسوده است.
مبارک قدم با اشاره به اینکه ستاد بازآفرینی شهری در پنج محور فعالیت می کند، اظهار داشت: توسعه امکانات و خدمات روبنایی و عمومی، تهیه برنامه های بازآفرینی شهری و محله ای، ارتقای زیرساخت های شهری در محله ها، بهسازی فضاهای شهری و محله ای، توانمندسازی اقتصادی و ظرفیت سازی اجتماعی و نهادی محورهای این فعالیت هاست.
به گزارش ایرنا در این جلسه مصوب شد برای اجرای شبکه آب و فاضلاب در محلات هدف بازآفرینی شهری 30 درصد هزینه از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی پرداخت شود.
اجرای طرح بازآفرینی شهری امید از 19 بهمن سال گذشته در سی و نهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در وزارت راه و شهرسازی کلید خورد؛ در این طرح برنامه نوسازی بافت‌های فرسوده توسط بخش خصوصی با تسهیل گری دولت اجرا می شود.
برای بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی هشت هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که یکهزار و 200 میلیارد ریال از این مبلغ توسط شرکت بازآفرینی شهری تامین می شود.
9918/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.