ابراهیم مبارک قدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث 100 کلاس درس در قالب هشت مدرسه، احداث مراکز جامع سلامت، بهسازی و ساماندهی معابر و احداث سالن های ورزشی از جمله طرح های بازآفرینی شهری است.
وی ادامه داد: راه اندازی مراکز خانه محله، بهبود روشنایی معابر، راه اندازی مرکز حرفه آموزی و نهاد توسعه محله از دیگر طرح ها و برنامه های بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه ستاد باز آفرینی شهری در پنج محور فعالیت می کند، اظهار داشت: توسعه امکانات و خدمات روبنایی و عمومی، تهیه برنامه های بازآفرینی شهری و محله ای، ارتقای زیرساخت های شهری در محله ها، بهسازی فضاهای شهری و محله ای، توانمندسازی اقتصادی و ظرفیت سازی اجتماعی و نهادی محورهای این فعالیت ها هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: رویکرد دولت تدبیر و امید در چارچوب اجرای 'طرح بازآفرینی شهری' حمایت از بازسازی و نوسازی محلات فرسوده است.
مبارک قدم اضافه کرد: طی هشت ماه سال جاری نیز 179 هزار و 350 میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی 483 واحد مسکونی آذربایجان غربی تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: واحدهای شهرستان ارومیه تسهیلات 500 میلیون ریالی با کارمزد 9 درصد و واحدهای سایر شهرستان های این استان تسهیلات 400 میلون ریالی با کارمزد 9 درصد دریافت می کنند.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح بازآفرینی شهری «امید» از 19 بهمن ماه سال گذشته در سی و نهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در وزارت راه و شهرسازی کلید خورد؛ در این طرح برنامه نوسازی بافت‌های فرسوده توسط بخش خصوصی با تسهیل گری دولت اجرا می شود.
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در این نشست ضمن صدور دستور آغاز اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری امید در چند استان، گزارش عملکرد ستاد ملی بازآفرینی شهری و کارگروه‌های زیرمجموعه را نیز مورد بررسی قرار داد.
برای بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی هشت هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که یکهزار و 200 میلیارد ریال از این مبلغ توسط شرکت بازآفرینی شهری تامین می شود.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.