علی محمد زوراوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین بارش این سامانه بارشی از شهرستان پاوه با 44 میلی متر، صحنه با 28 میلی متر و حمیل و گواور هر کئدام با 23 میلی متر گزارش شد.
وی ادامه داد: همچنین شهرهای سومار با سه میلی متر، قصرشیرین با چهار و کرمانشاه نیز با میانگین پنج میلی متر کم بارش ترین نقاط استان از این سامانه بودند.
زوراوند تصریح کرد: با این مقدار بارش، میانگین بارندگی های سال زراعی جاری (اول مهر تا 24 دی) در استان به 354 میلی متر رسید و نسبت به مدت مشابه سال قبل که 94 میلی متر بارش داشتیم 277 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 94 درصد رشد نشان می دهد.
معاون هواشناسی کرمانشاه گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون پاوه با 726 میلی متر، گواور با 471 میلی متر و دالاهو با 445 میلی متر بیشترین بارش را داشته اند.
وی همچنین از قصرشیرین با 230 میلی متر بارندگی، سنقروکلیایی با 231 میلی متر و سومار با 254 میلی متر به عنوان کم بارش ترین شهرهای استان یاد کرد.
زوراوند میانگین بارش باران در شهر کرمانشاه را نیز 288 میلی متر از ابتدای سال زراعی جاری عنوان و تصریح کرد: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مسابه سال قبل که 62 میلی متر بود 366 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 73 درصد رشد داشته است.
معاون هواشناسی استان کرمانشاه در خصوص دمای هوا نیز گفت: تا روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته تغییرات دمایی چندان محسوس نخواهد بود به گونه ای که دمای روزانه شهر کرمانشاه در گرمترین حالت حدود 11 تا 12 درجه بالای صفر و دمای شبانه نیز بین یک تا 2 درجه زیر صفر خواهد بود.
وی گفت: امشب (دوشنبه) سنقروکلیایی، کوزران و کنگاور با حداقل دمای سه درجه زیر صفر سردترین و فردا نیز سومار با حداکثر دمای 18 درجه بالای صفر گرمترین نقطه استان خواهد بود.
زورآوند در پایان با بیان اینکه روزهای چهارشنبه و پنجشبه موج بارشی دیگری همراه با توده هوایی سرد به جو استان نفوذ می کند، گفت: انتظار می رود آخر هفته بین 5 تا هشت درجه دمای هوا سردتر شود.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.