به گزارش ایرنا؛ ماشاالله پروین روز شنبه از برگزاری دوره‌های ضمن خدمت حضوری به صورت منسجم و هماهنگ برای همکاران شاغل در نواحی و مناطق خبر داد و افزود: پیشرفت و بالندگی هر کشوری به انسان‌های آن سرزمین بستگی دارد و پیشرفت همه‌ جانبه بدون داشتن انسان‌هایی فرهیخته و نیروی انسانی کارآمد و با دانش، ممکن نیست.
وی اظهار داشت: از عوامل مهم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، گسترش همه‌جانبه آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد است که راه را برای پیشرفت جامعه در عرصه‌های گوناگون هموار می‌کند.
او گفت: آموزش، همواره به عنوان وسیله‌ای برای بهبود کیفیت عملکرد و حل مشکلات مدیریت مدنظر قرار می‌گیرد و فقدان آن نیز یکی از مسائل اساسی و حاد هر سازمان است؛ بدین جهت، به منظور تجهیز نیروی انسانی سازمان و بهسازی و بهره‌ گیری هر چه موثرتر از این نیرو، بی‌شک آموزش یکی از مهم‌ترین و موثرترین تدابیر و عوامل برای بهبود امور سازمان به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: تحولات فزاینده در زمینه دانش و فن آوری، نیازهای آموزشی جدیدی را برای مشاغل مختلف به وجود می‌آورد که تحصیلات رسمی و دانشگاهی به تنهایی پاسخگو نبوده و در نتیجه به انواع دیگر آموزش از جمله آموزش ضمن خدمت نیاز است.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش کرمانشاه، در ادامه عنوان کرد: آموزش ضمن خدمت در حقیقت دانش جدیدی را در سبد آموزش‌های قبلی دانش‌آموختگان قرار داده و آنان را به همراه پیشرفت علوم و فنون نوین، پیش می‌برد.
او با بیان اینکه توسعه آموزش‌ها در بهبود کیفیت نظام آموزشی اثر مطلوب خود را به جای می‌گذارد، گفت: از طرف دیگر، آموزش معلمان به عنوان کلید طلایی توسعه، یکی از عوامل اصلی و ارکان مهمی است که آموزش ‌و ‌پرورش و در یک کلمه «کشور» را به پویایی و نهایت کارایی و اثربخشی می‌رساند.
پروین در ادامه با توجه به نیاز بروز رسانی اطلاعات همه معاونان، کارشناسان و کارشناس ﻣﺴﺅولان اداره کل و ادارات شهرستان‌ها، نواحی و مناطق، درباره دوره‌های اجرایی ضمن خدمت تخصصی گفت: این دوره‌ها با حضور بیش از یک هزار و چهار نفر با میانگین 24 ساعت برای هر نفر و در مجموع بیش از 16هزار و 64 نفرساعت با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاونان، مدرسان استانی و روسای ادارات و گروه‌های داخلی اداره کل استان، از ابتدای سال تحصیلی جاری با برنامه‌ریزی معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی در پژوهش‌ سرای دانش‌آموزی ناحیه یک در حال اجراست.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، حدود 325 هزار دانش آموز و 26 هزار نفر فرهنگی دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.