به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در جلسه شورای معدن استان نیز که سه شنبه شب در سرسرای امید استانداری برگزار شد، بازوند این بار مسئولان دستگاه های اجرایی را مورد خطاب قرار داد و گفت: همه ما در برابر ایجاد شغل و رفع بیکاری دراستان مسئولیم.
وی رفع موانع بر سر راه ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری را خواستار شد و افزود: 80 درصد بستر رونق کسب و کار و ایجاد شغل باید توسط دستگاه های دولتی انجام شود.
او گفت از اینکه می بینم عده ای جوان در قالب شرکت های مشاور به توسعه استان کمک می کنند خوشحالم و باید دست این جوانان را بگیریم و از توان و دانش آنها برای ایجاد شغل و رونق استان بهره ببریم.
او از دستگاه های دولتی که چوب لای چرخ اشتغالزایی و جذب سرمایه گذاری می گذارند نیز انتقاد و تصریح کرد که معضل بیکاری را تنها خانواده هایی درک می کنند که فرزند بیکار در منزل دارند.
او بیکاری را یکی از مهمترین معضلات و چالش ها دانست و افزود: مردم از بیکاری زجر می کشند و باید خودمان را جای خانواده هایی بگذاریم که فرزند بیکار دارند و آنگاه در مورد طرح های اشتغالزایی تصمیم بگیریم.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه خطاب به مدیران گفت: خیلی در ارتباط با طرح های اشتغالزایی سخت گیری نکنید و اجازه دهید طرح ها اجرا شود و بیکاران سر کار بروند.
او ایجاد یک شغل را در مقطع کنونی ثواب دانست و افزود: جوانان ما هر روز از سر بیکاری به سختی روزگار می گذرانند و برای ما نباید هیچ موضوعی غیر از ایجاد شغل در اولویت باشد.
بازوند خواستار جذب و حمایت از سرمایه گذاری در استان شد و اظهار داشت: راه ایجاد شغل در بخش خصوصی است و باید سرمایه گذاران را حمایت و همراهی کنیم.
استاندار کرمانشاه از دستگاه های اجرایی خواست با جدیت دنبال رفع مشکلات و پیگیر کار مردم باشند.
بازوند همچنین ظرفیت های استان کرمانشاه در بخش های مختلف را بسیار زیاد دانست و مثال زد که چاقوسازی کرند یکی از این ظرفیت ها است که پیشنهاد کردیم بازارچه های در ابتدای شهر راه اندازی شود و صنعتگران این حرفه در این بازارچه محصولات خود را عرضه کنند.
او از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خواست هرچه سریعتر نسبت به تامین زمین مورد نیاز این بازارچه اقدام کند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 32 شهر و 2 هزار و 932 روستا حدود 123 هزار بیکار دارد و از این نظر در رتبه اول کشور قرار گرفته است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.