به گزارش ایرنا؛ هرمز نوروزی ‌فرد روز دوشنبه در جلسه تقدیر از فعالان حوزه سوادآموزی به مناسبت هفته سوادآموزی در سرسرای جلسات آموزش و پرورش استان، اشاعه فرهنگ ناب اسلامی را از اولویت‌های اصلی و اساسی سوادآموزی عنوان کرد.
وی اظهار داشت: علاوه بر آموزش‌های پایه در دوره‌های مختلف سوادآموزی، به استناد اساسنامه سازمان نهضت سوادآموزی مبنی بر نشر و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی، طرح‌های متنوعی از جمله طرح آموزش عملی نماز (کلید بهشت)، طرح خواندن با خانواده و حلقه‌های کتاب و کتاب ‌خوانی، طرح آموزش رایانه مهارت های هفت گانه و تاسیس و تشکیل مراکز یادگیری محلی را در دستور کار دارد.
او در تشریح طرح کلید بهشت، گفت: در این طرح، سال گذشته تعداد 62 نفر آموزش‌ دهنده به 337 نفر سوادآموز آموزش عملی نماز و صحیح‌ خوانی اذکار نماز را داشتند که در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های خاص، با تعداد 650 آموزش‌ دهنده به تعداد هشت هزار و 50 نفر سوادآموز آموزش عملی نماز را خواهیم داشت که رشد سوادآموز مشمول طرح نسبت به سال گذشته 2 هزار و 135 درصد می‌باشد.
نوروزی ‌فرد اضافه کرد: در طرح‌های خواندن با خانواده و حلقه‌های کتاب و کتابخوانی که برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه هدف و خانواده آن‌ها صورت می‌گیرد، نسبت به سال‌های گذشته، رشد چشمگیری داشته‌ایم.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین با ﺗﺄکید بر نقش اینترنت و کامپیوتر در زندگی امروزی بشر، گفت: در طرح آموزش رایانه (icdl) که سازمان نهضت سوادآموزی بعد از بیست سال توانست جایزه جهانی این بخش را با حمایت سازمان یونسکو کسب کند.
هرمزی فرد افزود: استان کرمانشاه هم ‌پای سازمان و دیگر استان های کشور در این موفقیت نقش داشته، به نحوی که در سال گذشته تعداد 100 نفر در قالب 10 کلاس و در سال جاری تعداد 200 نفر در قالب 20 کلاس در دوره انتقال در آموزش و پرورش نواحی سه‌گانه شهر کرمانشاه تحت آموزش قرار دارند که نسبت به سال گذشته صد درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی در ادامه عنوان کرد: در ﺗﺄسیس و تشکیل مراکز یادگیری محلی، علاوه بر آموزش‌های پایه برای جامعه هدف، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های شهروندی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از قبیل خیاطی، قالی بافی، ترویج کشاورزی و ... جهت یادگیری دائمی و مادام‌العمر در دستور کار است که در سال گذشته پنج مرکز یادگیری محلی دایر و مشغول فعالیت بود که در سال جاری به هشت مرکز افزایش پیدا کرده‌است که مهمترین آنها، مرکز یادگیری محلی در زندان مرکزی است که به مددجویان زندانی خدمات‌رسانی می‌ کند.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 33 شهر و 2 هزار و 622 روستا دارد و براساس آمارهای رسمی 273 هزار نفر از مردم استان بیسواد مطلق هستند.
اکنون 325 هزار دانش آموز در استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند و نزدیک به 30 هزار فرهنگی در امر آموزش و پرورش این دانش آموزان تلاش می کنند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.