دکتر«شهریار پاکباز» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح تمامی جمعیت دام های مربوط به روستاییان و عشایر مستقر در بخش های مرکزی، سومار و نفت شهر در برابر بیماری تب برفکی واکسینه می شوند.
وی اظهار داشت: اجرای این طرح توسط سه اکیپ شامل یک اکیپ از دامپزشکی شهرستان قصرشیرین و 2 اکیپ بخش خصوصی انجام می شود و دام ها به صورت رایگان و با مراجعه تیم ها دامپزشکی به مناطق عشایری و روستاهای شهرستان واکسینه می شوند.
رییس شبکه دامپزشکی قصرشیرین گفت: همچنین امسال طی 2 مرحله 170 هزار دام روستاییان و عشایر این شهرستان علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شدند و اکنون مرحله سوم این طرح اجرا می شود.
پاکباز گفت: تب برفکی از جمله بیماری های ویروسی خطرناک برای دام است که در صورت بی توجهی، این بیماری می تواند منجر به از بین رفتن دام ها شود و ایجاد تاول در زبان و سم دام به همراه علایمی همچون کاهش شیر و راندمان تولید گوشت دام و ریزش شدید بزاق از جمله عوارض این بیماری خطرناک است.
این مسئول گفت: انجام عملیات واکسیناسیون، رعایت اصول و ضوابط قرنطینه دام و کنترل ورود و خروج دام در پیشگیری از ابتلا به این بیماری نقش مهمی دارد.
وی از انجام سمپاشی 100 هزار متر مربع واحدهای دامی و جایگاه های نگهداری دام در روستاهای مرزی شهرستان قصرشیرین خبر داد.
شهرستان قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه دارای 30 هزار راس دام سبک و سنگین روستایی ثابت و 140 هزار دام عشایری است.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.