«رضا رضایی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مرحله 100 درصد دام های سنگین مناطق روستایی و عشایری شهرستان کمیجان توسط 2 گروه واکسیناسیون دولتی دامپزشکی استان مرکزی به صورت رایگان علیه بیماری تب برفکی ایمن سازی شدند.
وی ادامه داد: پنج هزار راس دام سنگین در سطح دامداری های صنعتی، مناطق روستایی و عشایری شهرستان کمیجان وجود دارد که 2 هزار راس این دام ها در مرحله نخست واکسیناسیون تب برفکی دام های سنگین به صورت بهادار علیه این بیماری ایمن سازی شدند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کمیجان خاطرنشان کرد: تب برفکی بیماری ویروسی مهلک و کشنده در نشخوارکنندگان است که افت تولید شیر و گوشت در دامداری های بالغ و تلفات در گوساله ها و دام های جوان را به همراه دارد.
رضایی گفت: برای مقابله با شیوع احتمالی تب برفکی دامداران نیاز است که علاوه بر انجام واکسیناسیون، انجام مباحث قرنطیه، ضد عفونی و کنترل ورود و خروج دام نیز توسط دامدار صورت بگیرد.
وی بی اشتهایی، زخم در دهان و بین سم ها، ترشحات کف آلود و کشدار از دهان دام ها را از جمله علایم بیماری تب مالت عنوان کرد و افزود: به منظور مقابله با شیوع احتمالی این بیماری نیاز است دامداران در صورت مشاهده هرگونه علایم مشکوک در اولین فرصت به مرکز درمانی یا شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع رسانی کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کمیجان گفت: مل و نقل دام زنده در سطح استان بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است و مباحث مربوط به ضوابط قرنطینه و بیمه دام ها باید به صورت جدی رعایت شود.
کمیجان با 39 هزار نفر جمعیت در 101 کیلومتری اراک واقع شده است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.