بایزید حسن پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارشناسان این اداره امسال سه هزار و 687 مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی انجام دادند.
وی با اشاره به دستور ضبط فرآورده های خام دامی غیرقابل مصرف اضافه کرد: 2 هزار و 494 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف نیز در این مدت در بازرسی ها کشف و ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.
حسن پور اضافه کرد: علاوه بر آن، پنج دستگاه خودرو فاقد مجوز حمل و جمع آوری شیر نیز توسط کارشناسان این اداره توقیف و صاحبان آنها با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شدند.
وی افزود: امسال 36 مورد بازرسی از خودروهای ویژه جمع آوری شیر نیز انجام شده و 2 هزار و 300 کیلوگرم شیر فاسد از آنها ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
وی از شهروندان خواست از خرید فرآورده های دامی از جمله گوشت از قصابان دوره گرد و گوشت هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.
به گزارش ایرنا 240 هزار راس دام سبک، 24 هزار راس دام سنگین، 500 راس تک سمی و پنج هزار قلاده سگ در مهاباد وجود دارد؛ در این شهرستان 11 داروخانه دامپزشکی، 10 مطب دامپزشکی، 6 مرکز واکسیناسیون دام و طیور، یک شرکت بخش واکسن دامپزشکی و یک واحد کارخانه واکسن سازی تب برفکی نیز فعالیت می کند.
3020/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.