به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری روز شنبه در جلسه شورای معادن استان که در سرسرای امید استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: برخی از معادن استان سالهاست که در رکود به سر می برند که باطل شدن مجوز بهره برداری آنان با هدف در اختیاردادن این ظرفیت برای دیگر کارآفرینان انجام می شود.
سالاری افزود: با توجه به نرخ بیکاری استان نباید از ظرفیت اشتغالزایی معادن غفلت شود که این بی توجهی مورد قبول مدیریت ارشد استان نخواهد بود.
وی بر ساماندهی دانش آموختگان حوزه معدن تاکید کرد و افزود: باید از توان این افراد برای ایجاد ظرفیت های جدید شغلی استفاده شود.
در ادامه رئیس خانه معدن استان کرمانشاه از وجود 33 معدن قیر طبیعی دارای پروانه بهره برداری در استان خبر داد و افزود: از این میزان تنها پنج معدن، یعنی کمتر از یک ششم معادن قیرطبیعی استان فعال است.
عارف ابراهیمی با بیان اینکه معادنی که بیشتر از ظرفیت پروانه، تولید کنند جریمه می شوند، افزود: بالابودن هزینه های تولید و حقوق دولتی از دیگر عوامل تعطیلی معادن است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه هم با بیان اینکه شهرستان گیلانغرب از ظرفیت های بالای معدنی برخوردار است، افزود: این ظرفیت ها باید مطالعه شود و نتایج آن برای کسب تحولی بزرگ اعلام شود.
علی اسماعیلی ، با بیان اینکه 219 معدن در استان کرمانشاه وجود دارد، افزود: از این تعداد 118 معدن فعال است و قرار براین است تا پایان امسال 20 معدن راکد فعال شود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیشترین نرخ بیکاری در کشور است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.