مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این نخستین راهپیمایی عروسکی در کنگاور است، گفت: به منظور برگزاری این راهپیمایی، گروه های نمایش عروسکی استان های تهران، مرکزی و همدان با ما همکاری کردند.
مهناز فتاحی با اشاره اینکه سال گذشته چهار عروسک غول پیکر توسط کانون پرورش فکری استان کرمانشاه تولید شد، اضافه کرد: سال گذشته اولین عروسک به نام «کاکه» رونمایی شد و اولین برنامه آن در مناطق زلزله اجرا شد.
او همچنین گفت: در روزهای اخیر پس از سالگرد زلزله 7.3 ریشتری استان کرمانشاه گروه های نمایش عروسکی بسیاری از سراسر کشور برای کودکان زلزله زده نمایش برگزار کردند که مورد استقبال پرشور کودکان قرار گرفت.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه در پایان اظهار امیدواری کرد که کودکان علاوه بر آشنایی با شخصیت داستان های افسانه ای این آب و خاک، آنها را با فرهنگ ایرانی اسلامی پیوند دهند.
فرماندار کنگاور نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با قدردانی از بانیان برگزاری این مراسم، گفت: برنامه شادپیمایی عروسک ها، فوق العاده شادی آفرین است.
خیراله خزایی افزود: از هنرمندانی که با تمام توان سعی می کنند تا هنر خود را به کودکان انتقال دهند تشکر می کنم.
او گفت: اینجا جای شور و شعف است و امروز به خودمان می بالیم که کودکان شادی داریم و امیدوارم که این شادی ماندگار باشد.
کاروان شادپیمایی عروسک های غول پیکر از میدان امام شهر کنگاور آغاز و تا معبد آناهیتا ادامه داشت.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.