به گزارش خبرنگار ایرنا، جهانبخش شکری روز چهارشنبه در نشست بررسی اولویت‌های کسب و کارهای فناورانه و بازار صنایع که با حضور سرمایه گذاران و اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، از اعلام آمادگی بخش صنعت با شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی خبر داد.
وی با تاکید براینکه شناخت صنعتگران با ایده های کاربردی یکی از ضروریات است، افزود: مزایایی که از این تعامل دوسویه ایجاد می شود به نفع هر 2 طرف می باشد و می تواند حوزه اشتغال را دگرگون کرده و بالا ببرد.
شکری معتقد است، معرفی ایده های کاربردی به صنعت موجب می شود تا زمان و هزینه اضافی بابت ایده های غیرکاربردی صرف نشود.
در ادامه معاون فناوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه با بیان اینکه تجاری شدن ایده های نو و خلاق در پارک علوم و فناوری محقق می شود، افزود: شرکت های دانش بنیان از 110 خدمت حمایتی بهره مند می شوند که موجب توانمندشدن و بهبود فضای کسب و کار می شود.
سیامک آزادی ادامه داد: مراکز رشد در زیر مجموعه پارک علم و فناوری قرار دارد و باید خلا موجود دانشگاه و صنعت رفع گردد که حل آن یکی از اولویت های پارک علم و فناوری است.
وی از رشد مقدماتی، مرحله رشد و پسا رشد به عنوان سه مرحله حمایت پارک علم و فناوری از صاحبان ایده یاد کرد و اظهار داشت: پذیرش ایده و فرصت 9 ماهه برای پختگی و تکامل آن در مرحله رشد مقدماتی، تبدیل افراد حقیقی ایده پرور به شخصیت حقوقی به همراه ثبت شرکت در مرحله رشد قرار دارد که فرصتی چند ساله برای توسعه محصول به وی داده می شود.
این مسئول از تولید انبوه و توسعه بازار به عنوان مرحله پسارشد یاد کرد و ادامه داد: از سوی دیگر پنج شهرستان دارای مراکز رشد هستند و 2 شهرستان نیز دارای کانون های شکوفایی و خلاقیت می باشند که به 14 شهرستان خدمت می رسانند.
هم اکنون 300 شرکت دانش بنیان با اشتغالزایی 1600 نفر در استان کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.
هم اکنون 43 پارک در سطح کشور فعال است که پارک کرمانشاه همواره در میان پنج پارک برتر قرار دارد.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.