به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ابراهیم اعلمی آل آقا روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت سالروز گرامیداشت دانشجو برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد دانشگاه نسل سوم جز با تعامل دانشگاه، دولت، مردم و مدیران محقق نمی شود و این نیاز به شکل مطلوبی در صحنه عمل محقق نمی شود.
وی ادامه داد: در عصر کنونی دانشگاه از ضرورت به وجود آوردن نیاز کارشناسی عبور کرده یعنی به سمتی رفته، که دیگر انتظار تولید کارشناس را نداریم و هم اکنون پژوهش موثر در راستای حل معضلات جامعه در اولویت قرار گرفته است.
اعلمی ال آقا اضافه کرد: هنوز این عقیده در صحنه عمل از سوی مسئولان دیده نشده و موجب شده برای ورود به دانشگاه نسل سوم با نقص و کاستی مواجه شویم، تا زمانی که این مشکلات رفع نشود سالها در عرصه بیکاری یکه تاز خواهیم بود.
وی با تاکید براینکه کارکرد آموزش عالی افتخارآفرین است، ادامه داد: دانش آموختگان دولتی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، برای تحصیل در مقاطع بالاتر می توانند پذیرش شوند و این بدان معناست که سطح علمی این مراکز به گونه ای است که می توانند در عرصه جهانی رقابت کنیم و فاصله چندانی با استاندارد جهانی نداریم.
وی افزود: با این وجود در سال های گذشته اعتبار آموزش عالی در حدود سه درصد اعتبار کشوری است و ارز کم تر از یک درصد را دریافت می کند و با این اعتبار اندک توسعه و افتخار بالایی داشته است.
وی معتقد است، دانش بنیان بودن بدان معنا است که چند درصد اعتبارات کشور به پژوهش اختصاص یافته و چه میزان از یافته ها در فضای عملی اجرا می شود.
رییس دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: در یک سال اخیر بیش از 50 طرح پژوهشی با بالغ بر سه میلیارد تومان اعتبار در این دانشگاه انجام شده است.
وی با بیان اینکه وظیفه ما تنها نظارت بر مراکز غیرانتفاعی آموزش عالی است ، یادآور شد که مسئول اعطای مجوز نیستیم.
دانشگاه رازی هم اکنون دارای 10 دانشکده و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی بوده و با بهره گیری از دانش و تخصص 10 استاد، 49 دانشیار، 250 استادیار، 46 مربی، و در مجموع 355 عضو هیات علمی در 39 گروه آموزشی و تعداد 12 هزار و 347 نفر دانشجو در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به فعالیت خود ادامه می دهند.
بیش از 100 دانشجوی خارجی نیز هم اکنون در دانشگاه رازی مشعول به تحصیل هستند.
8066/7460
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.