به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد ابراهیم الهی تبار یکشنبه شب در نشست مشترک شورای برنامه ‌ریزی و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه در سرسرای جلسات استانداری افزود: اگر زلزله زدگان استان پس از وقوع زمین لرزه مهیب 7.3 ریشتری سال گذشته و همچنین 6.4 ریشتری یکشنبه قبل احساس ناامنی نکردند به واسطه حضور شبانه روزی و به موقع نیروهای نظامی و امینتی بود.
وی کفت: سال گذشته و از همان ساعت ابتدایی وقوع زلزله پلیس، سپاه، ارتش، نیروهای مرزبانی و اطلاعاتی حضور گسترده ای در مناطق داشتند و اجازه کوچکترین ناامنی را ندادند.
الهی تبار افزود: با وجود گستردگی جغرافیایی زلزله و همچنین مجاورت کانون زلزله با هر 2 بخش عربی و کُردی عراق، امنیت لازم برای زلزله زدگان تامین و نیروهای زحمتکش نظامی اجازه ندادند مصیبت دیگری بر هم استان های زلزله زده وارد شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: در این میان همراهی مردم با پلیس و دیگر نیروهای نظامی نیز به افزایش امنیت کمک کرد تا خوشبختانه مشکل امنیتی در این خصوص ایجاد نشود.
الهی تبار ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته کنترل بیماری های واگیردار بود که با مدیریت خوب این قضیه و کمک دانشگاه علوم پزشکی برخی بیماری های بومی منطقه در فصل گرما نظیر سالک را کنترل کردیم.
وی همچنین با اشاره به اقدامات روحی و روانی صورت گرفته در مناطق زلزله زده افزود: با اعزام تیم هایی از بهزیستی و انجام مشاوره توانستیم رفتارهای پرخطری که ممکن بود از زلزله زدگان سربزند را کنترل کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: پس از وقوع زلزله بزرگ سال گذشته 200 هزار نفر تحت خدمات مشاوره ای قرار گرفتند و 20 هزار نفر از این افراد نیز خدمات ویژه ای مسائل روحی و روانی دریافت کردند.
الهی تبار در پایان خواستار کمک دولت و مسئولان کشور برای انسداد مرزها شد و گفت: این کار به افزایش امنیت کل کشور کمک می کند و تنها مختص به استان کرمانشاه نیست.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
در این حادثه 620 تن کشته و 12 هزار و 386 نفر نیز مصدوم شدند.
7458/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.